Jump to content

Hvor kjøper man gass i Tønsberg?

Popeye70

Recommended Posts

Vi ligger i gjestehavna i Tønsberg, og for sikkerhets skyld vil jeg veksle inn et par 2-kilos gasstanker så jeg ikke går tom i løpet av ferien. Hvor er det nærmeste stedet hvor jeg kan skaffe std "Statoil-gass" på kompositt-tanker? Jeg ble forklart av en 17-åring i kiosken i havna at det var "ganske langt å gå" i retning E18, men betyr det 10 eller 30 minutter? Noen som vet?

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Takk for info. Ollebukta Marina blir feil vei (med båt, ihvertfall). Rekker ikke bort, bytte og tilbake i løpet av en runde med broåpninger. Gassautomaten kunne funket hvis den tok 2-kilosbeholdere. Får kanskje snøre godskoene og gå bort til Ollebukta i løpet av kvelden...

Dersom du går fra gjestehavna mot E18, så kommer du først til Shell på Korten, neste Statoil stasjon vil være på Sem, og det kan man vel trygt kalle et godt stykke å gå, det tar deg nok et par timer hver vei.

Det vil være betydelig kortere å gå til Statoil på Kilen, rundt 20 minutter, eller dersom den eksisterer enda, Statoil på Farmandstredet ?

Ollebukta Marina ligger jo på riktig side av broen dersom du ligger i gjestehavna, men selvfølgelig ikke dersom du må vente på gangbroen, hvis ikke finnes det Statoil stasjon i Vestskogen, dersom det var den veien du hadde tenkt deg, ut vestfjorden, da kan du sikkert ligge ytterst på bryggen nederst i Tørkopp, prøver et kart, i følge Google er det 14 minutter å gå, som stemmer bra, men bratte bakker på vei opp.

https://www.google.no/maps/dir/59.2376705,10.3848053/Statoil+Vestskogen,+Kjern%C3%A5sveien+9,+3142+Vestskogen/@59.238151,10.3880023,662m/data=!3m1!1e3!4m8!4m7!1m0!1m5!1m1!1s0x4646b9df6d0c98fd:0x660dc29a392c734b!2m2!1d10.393556!2d59.240671

Redigert av adeneo (see edit history)

Takk for alle forslag og tilbud om hjelp! Much appreciated!

Ettersom det er så vanskelig å finne 2-kg kompositt - kan det tenkes at jeg har 5-kg tanker og bare husker feil...? Må sjekkes i morgen tidlig! Jeg satser på at de har gass ved bilbrua. Ringer i morgen og rusler bort hvis de har. Det er bare en km. Med én tank i hver hånd blir ryggen rett, og så får jeg heller bare ta en ispause eller to underveis.

På alle tilsvarende tråder, så pleier jeg å svare at Maxbo også har disse.

Desverre vet jeg ikke hvor Maxbo er ift der du er siden jeg bor i Drammen...

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Hvis dere ikke har gått eller fått er det en propan automat oppe ved Farmannsveien som nevnt. 

Gå Nordover, gjennom Nordbyen (1.5 - 2km max). På veien passerer du en skole og du kommer til Shell. Passer Shell med ca 100m og ta til høyre under veien. Tørn venstre (ikke under veien) og gå ca 300 m. Vips: Gass automat.

mvh

Windy37GM

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Jeg tror det var ham som for forbi her nå på vei sørover.

Å si at jeg for forbi er vel å ta i litt, mine 6 knop tatt i betraktning. ;-) Men ja, vi gikk sørover fra Tønsberg til Ravnø nå i dag. En trivelig tur på rundt 6 nautiske mil. Skulle noen i Nøtterøy/Tjøme-området se en Dufour 385 (hint: det står på bomtrekket) hvor kapteinen har på solhatt så er det nok meg. Kommer til å befinne meg i området i et par dager.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...