Våtbåt Startet 6.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2015 Hei, Ankeret ligger i en kasse forran under et lokk. Når ankeret brukes må tauet ligge i klem under lokket. Dette er ingen god løsning. Hvis jeg kan lage til en liten åpning kan lokket lukkes igjen og man kan trå opp på lokket uten å være redd for å knekke lokket eller hengslene. Se bildet av hvor jeg kan tenke meg åpningen. Hvordan lager jeg hullet/åpningen? Jeg vil at den skal tåle saltvann og bli tråkket på, samt lokket må heller ikke trekke til seg vann pga dette hullet. Noen forslag på hvordan? Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 7.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Hei, er det er ingen som har noen gode forslag til hvordan man kan gjøre dette pent? Det å bore hull i seg selv er enkelt, men hvordan sikre kanten slik at den holder seg pen og tåler saltvann etc. Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Er luken laget i finer, hadde jeg skrudd den av, saget ut ;nsket hull med et fint vippesagblad, slipt pent og rundet kanten og forsegjet med epoxy. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Tror jeg ville skåret ut et en avrundet åpning i hjørnene foran. Fasong omtrent som en kvart sirkel. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
NilsPils Svart 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Hva består lokket av? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Våtbåt Svart 7.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Lokket er nok laget av finer med et slags "plastlaminat". Huller ut av hjørnene er nok et bedre alternativ enn på midten. Da kan man kanskje kutte vinklen rett av ut å måtte lage en kvartsirkel i tillegg?! Hva slags materiale skal/bør jeg bruke for å skåne innmaten til lokket? Er ikke epoxy grått, eller det kommer i alle slags farger? Hvordan sager man i et slikt materiale uten å flise opp kantene, ser for meg at plastlaminatet lett kan flise seg. Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Epoxy kommer standard som transparent. Bruker du et fint nytt blad burde ikke det flise opp mer enn det du sliper av for å runde kantene. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Jeg ville brukt en hullsag i en fast boremaskin, spent fast plata, og boret ut ca 1/2 sirkel. Endeveden ville jeg som beskrevet over mettet med epoxy. Ville brukt en helt tyntflytende epoxy som suger seg godt inn i treverket, og mange strøk. Pass på å runde kantene først, da blir det mye sterkere. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
NilsPils Svart 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Jeg ville saget med fintnnet blad og pusset til fin runding med en sliperulle (http://www.biltema.no/no/Verktoy/Slipe-og-kappe/Bor-slipemateriale/Sliperullsett-16-deler-2000018438/) og runde kantene pent. Jeg synes at halvrund åpning tar seg mye bedre ut enn et rettavkuttet hjørne, men det er selvfølgelig mer komplisert å lage. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Våtbåt Svart 7.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Jeg tror jeg hvordan jeg skal lage selve åpningen nå, takk for forslag! Jeg er ikke sikker på dette med transparent epoxy, kan denne lakkeres/males med sort? Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Epoxy er ikke UV-stabil og gulner dersom den ikke males eller lakkes med lakk med UV-filter. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.