Jump to content

Steyr med oljetrykk alarm

petterb

Recommended Posts

Har en Steyr 114 som jeg egentlig er strålende fornøyd med.

For 3 sesonger siden fikk jeg alarm og lampe på oljetrykket og ble ganske nervøs, fikk da tak i servicemann og han konstaterte defekt oljetrykksbryter. vi byttet denne og alt ok.

mott i sesongen etter får jeg samme feil, og ringer tilbake til han. fikk ny bryter men han ville sjekke den gamle. jeg byttet denne selv og alt ble i orden. så ringer han meg og sier at bryteren jeg byttet var det ikke noe galt med.

men når jeg byttet den i båten ble alt normalt.

nå har jeg fått samme feilen igjen, målte i dag trykket med manometer og jeg har over 5 bar ved kald motor på tomgang.

trykket synker ikke når motor blir varm.

Kan steyr ha en serie med dårlige trykkbrytere? er det andre som har opplevd dette?

steyr sier det kan være jordfeil på motor, men hvorfor fungerer det da med ny bryter?

de klarer jo også og ta over 1 båtpenge for denne 3 pin føleren som til andre merker koster under 300kr. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...