Jump to content

Bo i Vindø 40?

erlend-fs

Recommended Posts

Hei!

Vi er et par som ønsker å bo i båt året rundt, og er derfor på utkikk etter en båt som egner seg å bo i.
Vi har ingen erfaring med båt fra før.

Kom over denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?folderId=5976980&finnkode=61176833

Vi lurer på to ting:

1 - er Vindø 40 en bra båt å bo i?
2 - ser denne båten fin ut?

Setter stor pris på tilbakemeldinger og tips.

Hilsen Tonje og Erlend

Synes kanskje båten er litt i minste laget – lenge siden jeg har vært inne i en slik, men innbiller meg at det ikke er noe særlig med ståplass innvendig. Over tid blir dette ganske så slitsomt. Båten er vakker, men jeg er glad for at jeg ikke har gammelt teakdekk som kan finne på å råtne. Gammel dieselmotor kan gå lenge, men kan også finne på å bli en kostnadsbombe – skjønt det nok vil være vanskelig å finne noe i denne prisklassen uten. Dere bør absolutt ha en god dieselvarmer ombord for å holde varmen inne og fukten ute på vinteren.

• 2 uker senere...

Sandwich vil isolere noe, men jeg er nå inne på femte året i en båt med enkeltlaminat. Isolerte der jeg kom til med Maritims skrogisolasjon (179kr per plate), dette førte til lunere båt og lavere fyringskostnader. Fyring med dieselovn (som tar luft inne fra båten) senker luftfuktigheten. Har også en avfukter til bruk på varmere dager om det skulle bli noe fuktig.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...