Windy37GM Svart 17.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2015 ISailor, ny favoritt over Navionics Boating HD. Har den både på iPhone og iPad.har laget en mobiltelefonholder på dashbordet for iPhone som jeg har (sammen med en 7" Garmin og en eldre Raymarine), koka bruker iPaden Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
hobbyfisker38 Svart 17.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2015 Jeg foretrekker Navionics. Den kommer ogsaa med autorouting for Android ganske snart. Jeg bruker denne i tillegg til min Lowrance kart plotter. Jeg har den paa en Samsung Note telefon, og har dermed alltid navigasjon, til og med hvis jeg er med en kompis paa sjoen :-) Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 17.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2015 Nå har jeg vært gjennom en haug med apper. Navionics HD, NV Charts, iSailor, Locus og flere som jeg ikke husker navnet på. iSailor er definitvt favoritten! Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 17.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2015 Jeg har plan2nav. Det er C-map, og dermed samme som den andre plotteren. Synes det virker veldig bra. Den funksjonen jeg er mest fascinert av er at en med 2 fingre over skjermen tilter kartet slik at der båten er, er zoomet inn, og det lengre frem er zoomet ut. Tungvint forklart kanskje, men gir altså en veldig god oversikt over det som kommer i farvannet forut av øyer og leder, mens en har god kontroll på skjær og staker nærmere båten. Mulig andre også har dette. Fungerer iallefall veldig bra. Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
-Luna- Svart 18.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 Enig! Plan2nav er favoritten. Last ned alle kartene med en gang. Ingen behov for nettilgang. Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
mbm Svart 18.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 Enig! Plan2nav er favoritten. Samme her - har brukt Plan2Nav på min iPad 2 i et par-tre år nå og er meget fornøyd. Eneste minus må være at man etter enkelte oppdateringer må "gjenopprette innhold" noe som medfører at lagrede ruter forsvinner. Mulig man kan eksportere (sikkerhetskopiere) opptegnede ruter men har ikke satt meg inn i dette. Til brukere av iPad kan jeg forøvrig anbefale å legge inn en «trippelklikk» snarvei på «hjem» knappen for å dempe lysstyrken på skjermen. Veldig praktisk bl.a. når været er grått eller i skumring. Det er også mulig å sette opp samme type trippelklikk-snarvei til bl.a. • Invertert • Gråtoner • Gråtoner invertert • Svakt lys - Mulig gråtoner invertert kan fungere bra til nattseilas. Har ikke testet. Se how-to guide på teknofil.no Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 18.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 Trådstarter skrev at nettbrettet måtte kunne laste kartene ved hjelp av wifi. Jeg har wifi i båten og testet guttungens ipad, men den klarte ikke å vise posisjon på kartet. Har ikke satt meg mye inn i dette, men er det slik at ipad uten simkort heller ikke har gps? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
mbm Svart 18.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 (redigert) Korrekt - iPad uten mulighet for simkort har heller ikke innebygget GPS. Edit for å presisere: iPad må kun ha mulighet for simkort, det er ikke nødvendig med simkort. GPS modulen er bare en del av samme enhet som brukes for simkort. Redigert 18.Juli.2015 av the colonel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
erlend mb Svart 18.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 .... Egentlig liker jeg gulesider sin best, men den er ikke offline. Hadde betalt litt for en offline versjon av den.... Hva? jeg har gratisversjonen av gule sider, og der er det en kanpp jeg kan trykke på for å få offlinekart. Da må jeg betale 119 kroner for å oppgradere til gule side på sjøen PRO. Mener du at jeg ikke får offline tilgang om jeg oppgraderer? Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 18.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 Enig! Plan2nav er favoritten. Last ned alle kartene med en gang. Ingen behov for nettilgang. Lastet ned Plan2nav. Men der er det to alternativer: 230 kroner til phone 680 kroner til phone + tablet Eg vil kun ha den på tablet... 630 kroner var litt mye å ta sjansen på..... Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 18.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 Har Navionics HD Europe på paden. Etter min vurdering er det komplett ubrukelig som hoved-hjelpemiddel, men det er veldig enkelt og bruker vennlig som side-produkt. Bruker Ipaden side om side med Raymarineplotteren og finner stor glede i denne kombinasjonen. Sitér dette innlegget Link to post
ashfirelate Svart 18.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 Hva? jeg har gratisversjonen av gule sider, og der er det en kanpp jeg kan trykke på for å få offlinekart. Da må jeg betale 119 kroner for å oppgradere til gule side på sjøen PRO. Mener du at jeg ikke får offline tilgang om jeg oppgraderer? Jo du får offline kart med pro versjonen... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.