turbobjørn Startet 15.Mai.2005 Del på Facebook Startet 15.Mai.2005 Jeg sjøsatte båten i går, og etter en liten runde virket alt som det skulle, helt til jeg skulle dra på litt, da får jeg ikke opp mer enn 3500 omdreininger....maks skal vel ligge på rundt 4400?? Motoren er en VP(GM) AQ211 V8. ca. 210Hk, med et 290DP drev. Er det noen som har en idè om hva som kan være feil?? Har ikke sjekket noe enda selv.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
juhl Svart 15.Mai.2005 Del på Facebook Svart 15.Mai.2005 Går udfra at Du ikke havde samme problem da båden blev taget på land og der ikke er foretaget nogen justeringer eller ændringer på tænding og karburator. Det lyder som et stoppet filter eller det lille trådfilter der sidder lige før indgangen i karburatoren eller der er vand i benzin /karburatoren. Jeg har lige skifte hoved/vandfilter på min VP og der var ca 1 dl vand i hovedfilter ( kondens fra tanken). Hvad sker der når du giver gas i fri-gear? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
turbobjørn Svart 15.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2005 Når jeg gir gass i fri, øker den turtallet, men kun opp til ca. 5.000 omdr. Da virker det som om den "sperrer"......og, et annet problem dukket opp i dag..... vann i oljen.....masse. Jeg byttet olje, og kjørte en liten tur, og det var igjen masse vann i oljen. Jeg vet ikke hva som er galt, men den var ikke sånn i fjor, og jeg byttet oljen i fjor høst, og peilet og sjekket når jeg sjøsatte den, og da var det ikke vann der. Kan det være så mye vann i tanken at det er det som gjør dette?? Nå er jeg iallefall skikkelig frustrert. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fjordutsikt Svart 16.Mai.2005 Del på Facebook Svart 16.Mai.2005 Når jeg gir gass i fri, øker den turtallet, men kun opp til ca. 5.000 omdr. Da virker det som om den "sperrer"......og, et annet problem dukket opp i dag..... vann i oljen.....masse. Jeg byttet olje, og kjørte en liten tur, og det var igjen masse vann i oljen. Jeg vet ikke hva som er galt, men den var ikke sånn i fjor, og jeg byttet oljen i fjor høst, og peilet og sjekket når jeg sjøsatte den, og da var det ikke vann der. Kan det være så mye vann i tanken at det er det som gjør dette?? Nå er jeg iallefall skikkelig frustrert. <{POST_SNAPBACK}> Høres ut som frostskade i en sylinder, du får vannlekkasje ned i oljetroa og sylinderen som er ødelagt får ingen kompressjon, og da får du ikke turtall på motoren heller. Dette baseres på at oljenivået stiger (masse vann i olja) du mister vel kjølevannet også regner jeg med. (Hvis du har ferskvannskjøling) Hadde du hatt en lekkasje i toppakningen ville det nok ikke blitt så mye vann i olja på så kort tid. Du bør nok sjekke dette og ikke kjøre med den. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
juhl Svart 16.Mai.2005 Del på Facebook Svart 16.Mai.2005 Har du chekket dine manifolder og riser - hvis de ikke er drænet om vinteren kan de sprænge og da får du vand i olien meget hurtigt. Kommer vandet under sejlads eller når motoren står stille. Hvis det første har du revne i topstykke eller blok - hvis det sidste har du revne i manifold/riser ( udstødnignen holder vandet ude under drift men det løber ned gennem en åben ventil når motoren står stille og videre ned forbi stempel og ned i sumpen) Revnen skal ikke være ret stor for at give meget vand. Hvordan ser dine tændrør ud er der et eller flere der er helt rene - vand renser Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
juhl Svart 16.Mai.2005 Del på Facebook Svart 16.Mai.2005 (redigert) Har du chekket dine manifolder og riser - hvis de ikke er drænet om vinteren kan de sprænge og da får du vand i olien meget hurtigt. Kommer vandet under sejlads eller når motoren står stille. Hvis det første har du revne i topstykke eller blok - hvis det sidste har du revne i manifold/riser ( udstødnignen holder vandet ude under drift men det løber ned gennem en åben ventil når motoren står stille og videre ned forbi stempel og ned i sumpen) Revnen skal ikke være ret stor for at give meget vand. Hvordan ser dine tændrør ud er der et eller flere der er helt rene - vand renser Har du lavet en kompressionstest af cylinderene? Har du mulighed for at lave en tryktest af vandsiden? Undgå at tage toppen af før du ved at det er nødvendigt, idet mange gevindhuller i blokken vil være i dårlig stand ( tæret af vand da de går ned i vand kanalerne) og evt kræver nye gevindindsatse og de kan være svære at spænde med rigtigt moment. Redigert 16.Mai.2005 av juhl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
turbobjørn Svart 16.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2005 Jeg har en følelse av at det kommer når jeg kjører....Jeg lot den gå litt på tomgang etter at jeg hadde byttet olje, og da økte ikke nivået noe, men så tok jeg en liten tur, og når jeg kom inn igjen hadde det økt masse. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.