Jump to content

Tall Ship Race i Ålesund, leie av båtplass.

UVÆR-II

Recommended Posts

Hei

Vi er en familie med 2 barn på henholdsvis 3 og 6 år som har tenkt oss til Ålesund på Tall Ship Race nå den 15 Juli.

Vi har en Barracuda 1125 ca 35 fot og vi holder til i Mjosundet på Nordmøre til vanlig. 

Så nå tenkte jeg å høre om det er noen her på Båtplassen som har eller kjenner noen som kan leie ut båtplass disse dagene, mot en god slump penger.

Nørvevika, Sunnmørshallen eller lignende eller andre forslag.

Ser at det vil være muligheter for ca 50 båter på Gåsholmen i samarbeid med seilerforeninga, men det blir vel raskt fult.

Hilsen Nils

Redigert av UVÆR-II (see edit history)

Så nå tenkte jeg å høre om det er noen her på Båtplassen som har eller kjenner noen som kan leie ut båtplass disse dagene, mot en god slump penger.

Nørvevika, Sunnmørshallen eller lignende eller andre forslag.

Ser at det vil være muligheter for ca 50 båter på Gåsholmen i samarbeid med seilerforeninga, men det blir vel raskt fult.

Hilsen Nils

Aspevågen marina 97672307(Liåen Verft) har kanskje noe ledig. Ovennevnte er også sentralt, så ville kastet meg over telefonen....

Maxum 4100 scb, Chenette III

Det er skikkelig dårlig planlegging rundt bryggeplasser. Ser det diskuteres på en Facebookgruppe.

Blir litt rart når vi vet at havnevesenet nettopp har solgt 75 meter flytebrygge, etter utskifting av det gamle anlegget i Brosundet. De hadde nok tålt 3 dager til, oppankret i nærheten av byen.

Man måtte riktignok ha delt broderlig på strøm, men men.

Når tenker dere å komme nedover?

Trasig at det er lite tilrettelagt for gjestebåtar. Vi kjem nok til å bruke bilen, då vi ikkje bur så langt unna. Hadde likevel vore mykje kjekkare å vore der med båten :smiley:

Elles har både Nørvevika og Gåseidvika gjesteplassar. I Langevågen er det også nokre plassar, like ved hurtigbåtkaia, der hurtigbåten fraktar deg til Ålesund sentrum. Det finnast også andre hamner i nærleiken, men då blir det meir styr med transport.

Redigert av sunnmøre (see edit history)

Tornodillum, bare til info så er tall ships fra onsdag neste uke, den 15. Juli... Om jeg forstod innlegget ditt rett.

Om du planlegger å ligge her fra i kveld, så kan jeg ikke i min villeste fantasi se for meg at det ligger noe særlig med båter på seilerhytta allerede nå.

Jeg har hjemmehavn 4 nm fra Ålesund sentrum, innerst i Borgundfjorden, så kommer nok til å ligge i hjemmehavn under tall ship. -så får heller tilreisende ligge på div gjesteplasser.

Ute på Giske, dvs på Valderøy siden av Giskebroa, er det jo lager til ny marina med gjesteplasser. Om det er i drift enda, vet jeg ikke. Noen sa det kun lå 3 båter i hele marinaen foreløpig. -da er det vel bare ca 300 meter til bussforbindelse gjennom tunnelene. Skal se om jeg finner noen kontaktinformasjon.,,

Hei

Fint alternativ ved Giskebrua, noen som vet litt om dybdene, såg i kartet at de va under 2 m noen steder, ikke at jeg stikker 2 m men spørsmålet er om det er mulig med en 35 foter.

Ser også at det er gjesteplasser ved Gåseid.

Time will show, takk for info!

Hilsen Nils

Har sett Princess i 40 ft klassen på Valderøysiden av Giskebrua

Lille Kalvøy er også et bra alternativ siden dere har med barn og det går båt morgen og kveld, men hvis dere har en bra jolle så går det greitt. Der er trampoline, disse, badminton, fotballmål og tursti + fotballmål som returnerer ballen. Paintball kan leies. Restaurant med rettigheter og iskrem :-)

Pris pr døgn over 30 ft kr 150,- inkl. strøm

Litt dårlige brygger, men de skulle renoveres i disse dager.

Bilde i link innlegg 16

https://baatplassen.no/i/topic/79175-avr%C3%B8ysting-bp-treff-sunnm%C3%B8re-2011/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...