Jump to content

Avrøysting: BP-treff Sunnmøre 2011


S/Y Emma

Recommended Posts

Syner til tidlegare tråd om BP-treff på Søre Sunnmøre: https://baatplassen.n...sunnmoere-2011/ :flag_bp:

 

Røyst på det alternativet som høver best.

Når lokasjonen er avgjort, må vi finne ein dato :smiley:

Redigert av Steinsvik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Alle de 4 nederste forslagene er akseptable for vår del, muligens de to øverste også etter litt betenkningstid. Så sånt sett betyr ikke dette noe særlig for oss.

 

Finn et sted og bli enig om å legge treffet dit slik at flest mulig kan forholde seg til dette stedet - også i fremtiden slik som f.eks. Horten-treffet er lagt opp til.

 

Da er det bare datoen som gjenstår og noen kan komme og noen kan ikke komme. Slik er det bare.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Stemte Borgerøya, men tilslutter meg til de fleste steder. Alle steder i det området er av stor interesse. Kan jo ikke gi flere stemmer, så da blir det med den ene..

Regner med de aktuelle stedene er vurdert som egnet til å gi brygge eller landfeste for samtlige. Hvordan er det med brygger på Borgerøya, Klungsvågen og Eika? -de andre stedene kjenner jeg godt. Å samles en plass der det ikke er for mye annet folk er jo kjekt -ikke det at jeg er redd framadfolk, men.. :)

 

-dette blir stas!! :)

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Min stemme falt også på Borgerøya, men i likhet med flere så spiller det ikke akkurat noen stor rolle. Det som er mest spennende er vel heller om jeg får mulighet til å være med i det hele tatt. Det er mye som skjer framover, og i tillegg er jeg som kjent på jobb halve året... Men avstemninga kan jeg jo være med på da :sailing:

Link to post
Share on other sites

Hvordan er det med brygger på Borgerøya, Klungsvågen og Eika?

 

Borgerøya kjenner eg ikkje til, men i Klungsvågen er det dårleg med brygger. Så vidt eg hugsar var der ei lita (privat?) brygge, men ho hadde ikkje plass til mange store båtar. Det er 2-3 bøyer i bukta, og ein kan bruke anker.

Raudøya har ei ca 20 meter lang flytebrygge, men er nokså grunn (150-170 cm) på fjøre sjø. Det beste der er om alle som kan brukar anker, og motorbåtane legg seg ved brygga. Så får ein ha ein "taxi-båt" til og frå :-) Det kan nemnast at Raudøya har benkar, bålplass og utedo på land.

Redigert av Steinsvik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Trur det kan vere ein ide å arrangere dette i Juni da det i Juli har begynt å nerme seg ferie for mange,kanskje mange allereide har begynt på ferien. Da er det forskjelligt som skal planlegges/gjøres for å bli klar til ferien.

 

Sirius

Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55

Link to post
Share on other sites

Er det mange som er avhengig av hvor det arrangeres for at de skal komme? For eksempel de som har stemt Lille kalvøy eller Seilerhytta, er det fordi de har båten i nærområdet Borgundfjorden/ Ellingsøyfjorden og er lite lysten på å krysse Storfjorden og bort igjennom? -artig at det faktisk er til nå 23 stk som har røysta og konkret sier sin mening om sted, samt at det er noen som ikke har røysta og har lyst til å komme. Vi går jo snart Ålesund Båtfestival en høy gang!

 

Er det noen som har vært på BP-treff før? -hva gjør man på et BP-treff, noe spesielt program/aktivitet bortsett ifra at man åpner med en hyllest til Ingar? :)

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Har vært på alle lokasjonene med unntak av lille kalvøy.

Meiner eg hørte en som nevnte at plassen var veldig fin??????????

 

Seilarhytta er vel den som har mest bryggeplasser (med unntak av Ikornes)

Her må man vel sikkert være ute i god tid for å få avtale?

 

Raudøya har jo vært diskutert litt tidligere. Sikker mulig å spre seg litt utover

med ankring etc. men kanskje litt trangt visst det skulle bli mye båt?

(er litt usikker på dybder langs land, men trur det er grunnt?)

Kankje litt vindfullt visst det blåser?

 

Klungsvågen er noen få ankringsbøyer og litt trangt for ankring av mye båt. Men plassen

er godt skjerma så det går nok å ligge på siden av hverandre, og da blir det jo plass til

en del båt. Godt skjerma for vind, kanskje med unntak av vestavind?

Det ligg også en fin plass (Langevågen) 0.65 nm lenger sw, men kun ankring og landfeste.

Best skjerma i nordlig vindretning og heller ikke så mye plass på land pga. skog etc.

 

Borgarøya er fin men det er litt trangt rett utfor selve huset/plassen. Man kan selvfølgelig ankre

litt lenger nø for selve huset. Og ev. på sø siden av øya også visst de knip om.

 

Innenfor en linje mellom Ørsta og Fosnavåg har man:Ørsta/Raudøya/Yksnøya.batvika/Klungsvågen/Langevågen/

Selvågholmane/Kjellsund området/Ulsteinvik/Borgarøya/Håkonsholmen/Lanternen marina/Flåvær/Fosnavåg.

Kan jo være at været blir for dårleg for ankring etc. og da bør man ha en backup plan /marina ?

 

Eg går en hektisk sommer i møte men er eg hjemme så kommer eg, samme hvor det blir.

 

Visst man vil få med folk nordfra så kan jo kanskje Finnøy være ett alternativ?

 

Ellers kan jo tåka være ett problem ytterst på kysten.

Link to post
Share on other sites

Må bare si at e ikkje stemte for Lille Kalvøy i avstemmingen, men er et godt alternativ for at det det skal passe for båtfolk fra nord og sør. Billig havneavgift. fin grillplass, oppvarmet badestamp(må bestilles), trampoline osv for barn, kan la bikkja di løpe fritt hvis den er omgjengelig :sweat:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Ja, det er et godt alternativ det, men du Trophy får vel knapt lunk i motorene før du er fremme der, om jeg ikke husker feil :) Har det vært mange båter der i kveld/ natt?

 

Passerte seilerhytta i dag og der var det 10-15 seilere. Tror det skulle være sesongåpning i dag der. Turde ikke gå inn i lagunen sørvestlig side av holmen seilerhytta ligger på. For grunnt i innløpet og en grunne man ser tang fra til vanlig lå en god halvmeter over vann i dag. Fordelen med lavvann er jo at man slipper å bekymre seg for VHF-antenna når mann går under broene til Brosundet :)

 

I Brosundet lå det 15 til 20 båter, så en kan trygt si at sesongen er igang ihvertfall :)

Link to post
Share on other sites

Ja, det er et godt alternativ det, men du Trophy får vel knapt lunk i motorene før du er fremme der, om jeg ikke husker feil :) Har det vært mange båter der i kveld/ natt?

 

 

Ja, kort vei fra Gåseidvika...5 stk på overnatting i natt og litt over det dobbelte på dagtid. Mange på grilltur både igår og idag. Fikk sjekka sinker og groe med "miniubåt" av en bekjent :cheers_wine:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Du ligger der nå ja.. var like før jeg tok meg en tur innom Lille Kalvøy tidligere i dag under årets første tur. Ble Bunkers Oil, Brosundet og Langevågsholman i stedet. Svippet innom kaia til SY Laud og fant den fortsatt under burka.. :)

Bedre lykke neste gang Eureka :rolleyes:

Burkaen er herved fjernet, og det var godt å få litt luft på dekk igjen :yesnod:

Link to post
Share on other sites

ja, jeg hadde meg en prat med Laud. Hun sa hun gledet seg til å få av burkaen...nå som Taliban og Al Qaida står for fall .. :) Hun snakket spesielt om hvor fint det var her på sunnmøre med de fine fjellene og fjordene.

 

Da svipper jeg bortom neste gang jeg tar turen på sørsiden av Tørla. Det er ei fin havn dere har der innerst i vågen.

Link to post
Share on other sites

ja, jeg hadde meg en prat med Laud. Hun sa hun gledet seg til å få av burkaen...nå som Taliban og Al Qaida står for fall .. :) Hun snakket spesielt om hvor fint det var her på sunnmøre med de fine fjellene og fjordene.

 

Da svipper jeg bortom neste gang jeg tar turen på sørsiden av Tørla. Det er ei fin havn dere har der innerst i vågen.

Ja, ja... det er ihvertfall ikke noe sommerplagg for en båt!

Sunnmøre, og for den del en del andre steder langs kysten vår, er flotte områder. Ikke noe å diskutere engang!

Havna er det lite å si på egentlig. Godt i le for vær og vind, og lite tungtrafikk i umiddelbar nærhet, så det er bra alt det der. De 4,6 varmegradene jeg leser av på måleren i dette øyeblikk er ikke havna sin feil, så hvis noen kunne forbarme seg og gjøre noe med akkurat det skulle jeg vært mer enn fornøyd akkurat nå :giggle:

Det er bare å stikke innom, så gjenstår det å se om rederen er der med varm kaffe. Hvis ikke får vi tro at det byr seg en mulighet utover sommeren :sailing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...