Jump to content

Lufteventil på toalett


redholm

Recommended Posts

Forsøk i første omgang å skifte pakningen.

 

Jeg hadde samme problem med min ventil. Som førstehjelp smørte jeg litt fett (vaselin) på pakningen som ligger rundt ventilen. Problemet var så at det var vanskelig å få tak i deler og evt. ny ventil, for det var ingen som brukte denne størrelsen lenger (150 mm i diameter). Jeg klarte å få tak i ny pakning, og det hjalp endel. Det ytterste glasset (plasten) var imidlertid stygt og sprukket, og det gjorde at det var vanskelig å få strammet skikkelig igjen. Jeg var redd for at hele ventilen skulle ødelegges. Fikk så endelig tak i ny ventil fra et firma i Danmark. Det var den nest siste de hadde da jeg bestilte, og de kunne ikke skaffe flere.

Link to post
Share on other sites

Det var den nest siste de hadde da jeg bestilte, og de kunne ikke skaffe flere.

Jeg sliter litt med samme problemet selv. Det er litt lekkasje, ikke mye, men nok til at det irriterer. Men da synes det som jeg kan gi opp å få tak i tilsvarende ventil. Jeg har også fundert litt på å montere solcelleventil med batteri - og når jeg fikk den nye brosjyren fra Maritim, ble dette litt mer interessant. For der ser jeg at de nå har en solcelleventilator m/batteri (oppladbare) til kr. 1.000,- (SolarVent - står ikke i nettkatalogen). Det er vel kanskje ingen som har prøvd akkurat denne, men er det noen som har noen formening om tilsvarende ventilatorer.
Link to post
Share on other sites

Det går selvfølgelig an å forsøke det danske firmaet jeg fikk hjelp hos:

Tempo Båtutstyr, tlf 0045 43950190.

 

Jeg forsto det slik at de ikke lenger kunne skaffe flere ventiler av min dimensjon, men det skader jo ikke å prøve. Det er jo mulig de kan ligge inne med pakninger. De var veldig hyggelige og hjelpsomme den gang jeg snakket med dem på telefon for 1 - 2 år siden.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...