Shetlender Startet 8.Juli.2015 Del på Facebook Startet 8.Juli.2015 Utenfor TV 2 i Bergen ligger det en båt som heter Sea Express. Den har to blålys på taket. Jeg trodde det var kun forsvaret og nødetatene som har lov til å bruke blålys. Ifølge fjordcharter.no er dette en passasjerbåt: http://www.fjordcharter.no/seaexpress.htm Sitér dette innlegget Uttern D55 Dti, 2006 Modell, 18 Fot = 2006 - 2007 Sjark, 1982 Modell, 33 Fot = 2017 - Link to post
Bertramsen Svart 8.Juli.2015 Del på Facebook Svart 8.Juli.2015 Kanskje den er i noen form for beredskap? Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 8.Juli.2015 Del på Facebook Svart 8.Juli.2015 Sea Express ble først bygget i 1988 som politibåt for lensmann Harald Andersen. BNR kjøpte båten i 2007 og forlenget skroget, og bygget opp nytt overbygg og innredning. Båten ble da utstyrt som ambulansebåt/passasjerbåt mtp å tilbys på kontrakt som ambulansebåt for Helse fonna. BNR vant ikke frem med sitt anbud. Båten ble senere tilbydt i en tilsvarende anbudsprosess til Helse Sunnmøre, men heller ikke denne gangen vant BNR frem med sitt tilbud. Båten drives nå av Fjordcharter som er eid av Trygve Tønnesen, som tidligere hadde eierinteresser i BNR. Regner med at blålysene henger igjen fra tiden den var tilbudt som ambulansebåt. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Uglesett Svart 8.Juli.2015 Del på Facebook Svart 8.Juli.2015 Kanskje det er en polis som har kjøpt den og bruker det som fritidsbåt. Poliser elsker blålys og venter kanskje i det lengste med å skru dem ned? Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 8.Juli.2015 Del på Facebook Svart 8.Juli.2015 Den har to blålys på taket. Jeg trodde det var kun forsvaret og nødetatene som har lov til å bruke blålys. Vel du er inne på det selv i dine to setninger over: Den har to blålys på taket. Det er lov. Det er fritt å kjøpe blålys. Tidligere var det også lov å montere ting på bilen som ikke var lov å bruke, men det mener jeg er strammet inn. På båt tror jeg ikke det samme gjelder. Så du kan fritt montere rare lys på båten. Men bruke blålys er noe helt annet! Og du skriver ikke at den er observert med blålys på i lysende eller blinkende tilstand. Kun montert. Så den siste setningen henger egentlig ikke sammen med den første. For det er kun påstand om montering her, ikke om at blålysene har vært i bruk. Sitér dette innlegget Link to post
KarmaZ Svart 8.Juli.2015 Del på Facebook Svart 8.Juli.2015 Denne har de siste 3-4 årene blitt brukt som skolebåt fra Aurland til Sogndal. Så lysene henger nok idag bare til pynt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.