Jump to content

Så flytter vi fra Kristiansand til Bamble

Roger og Olina

Recommended Posts

Har siden Jul, har jeg pendlet frem og tilbake fra Sørlandet til Telemark. Det er det nå slutt på :smiley:

Kjøpt oss hus nå i Bamble og gleder meg til å få båten ned slik at vi kan starte å utforske farvannet her. Litt snålt hvordan ting endrer seg. Lite visste jeg når jeg hentet påten i Porgrunn, at jeg skulle bosette meg her og kjøre den tilbake hit he he.

Roger og Olina

Hei Olina og Roger

Synd dere forlater byen vår i sør, siste år har jeg kikket ned på båthavnen din og fulgt med om Olina er hjemme når jeg kommer østfra.  Fikk meg et godt glis i fjor da du beskrev utfordringer ved davitene dine, kom neste dag og så en jolle på snei... :-)  Olina ligger jo ved siden av sin tvillingsøster, har hun godkjent flyttingen???

Det stemmer ja, men gikk ikke dem konk også tidligere i år? Hørte snakk om det?

Polarboat gikk jo konkurs i fjor i desember, men ser jo pr. dags dato ut til å drive for fullt igjen med salg av både nye og brukte båter i sine anonnser, pluss utviklet nye modeller også. Driver jo i tillegg også med verksted/vinterlagring etc. Har jo til og med fått en ny hjemmeside på nettet. Der er jo også et annet firma som heter  Polarboat, som drives av Bertrand Marcussen i Arendal. Der er det vel i hovedsak eldre båter som blir totalt restaurert med ny innredning, sprøytlakkeres, nye motore, o.l., og seges deretter som "nye", meg forstått.

Hei Olina og Roger

Synd dere forlater byen vår i sør, siste år har jeg kikket ned på båthavnen din og fulgt med om Olina er hjemme når jeg kommer østfra.  Fikk meg et godt glis i fjor da du beskrev utfordringer ved davitene dine, kom neste dag og så en jolle på snei... :-)  Olina ligger jo ved siden av sin tvillingsøster, har hun godkjent flyttingen???

Jo, sant nok. Blir jo rart å flytte da, men samtidig spennende. Olina har ligget for mye til brygga i år. Det har bare blitt noen helg turer nå og da.   He he, ja de davitene ga meg litt hodebry. Men det ordnet seg det også :wink: Hmm, har i grunnen ikke sendt noen flyttesøknad i den rettningen, så får håpe det går bra :giggle:

Olina, som tidligere het Melissa, kommer nå tilbake der vi hentet henne. Så det blie da en "Seile tilbake" tråd...

Roger

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...