Roger og Olina Startet 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2015 Har siden Jul, har jeg pendlet frem og tilbake fra Sørlandet til Telemark. Det er det nå slutt på Kjøpt oss hus nå i Bamble og gleder meg til å få båten ned slik at vi kan starte å utforske farvannet her. Litt snålt hvordan ting endrer seg. Lite visste jeg når jeg hentet påten i Porgrunn, at jeg skulle bosette meg her og kjøre den tilbake hit he he. Roger og Olina Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 Gratulerer så mye med nytt hus og hjemmehavn! Det er neimen ikke mange som kan lage flere hentetråder med samme båt, men vi andre tar alt hva vi kan få! Lykke til!!! Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 (redigert) Ønsker dere Velkommen til Bamble, sagnet sier at det at det var på veien gjennom Bamble at "Fanten" tok svennebrevet som "Fant".' Livnærte han seg her greide han seg over hele verden. PS. Det blir vell ikke hentetråd, men mer bring meg hjem tråd. Redigert 9.Juli.2015 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
MaSa Svart 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 Se der ja? valget falt på Bamble til slutt ! Gratulerer med kjøp av hus og velkommen til kommunen! Hvilken del av Bamble flytter dere til, som vi snakket om tidligere så bare ta kontakt? Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Roger og Olina Svart 9.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 Takk for det folkens. Det er like ved Herre MaSa. Nydelig plass, men må pusse litt opp her og der da. Fordelen er at jeg parkerer båten nesten i stua Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 Hmm har du kjøpt det huset ved surtebogen eller!? Og båtplass på Sildeberget? Eller er du enda nærmere herre? Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Roger og Olina Svart 10.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Nope MaSa. Ligger på Maurstien. Egen brygge og strand. Sitér dette innlegget Link to post
Alf K Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Gratulerer og velkommen til Herre, fin plass du har fått deg der . Litt utfordrende veg på vinteren men det ordner seg sikkert. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Herre, det er vel der hvor Polarboat holder til for tiden, stemmer ikke det? Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 11.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Gratulerer og velkommen til Herre, fin plass du har fått deg der . Litt utfordrende veg på vinteren men det ordner seg sikkert. Takk for det Alf K Det er jo parkering på toppen der også... Så satser på at det skal gå greit. Mvh Roger Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 11.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Herre, det er vel der hvor Polarboat holder til for tiden, stemmer ikke det? Har ikke peiling LM 605 he he Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Det stemmer ja, men gikk ikke dem konk også tidligere i år? Hørte snakk om det? Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
knut1955 Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Hei Olina og Roger Synd dere forlater byen vår i sør, siste år har jeg kikket ned på båthavnen din og fulgt med om Olina er hjemme når jeg kommer østfra. Fikk meg et godt glis i fjor da du beskrev utfordringer ved davitene dine, kom neste dag og så en jolle på snei... :-) Olina ligger jo ved siden av sin tvillingsøster, har hun godkjent flyttingen??? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 12.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2015 Det stemmer ja, men gikk ikke dem konk også tidligere i år? Hørte snakk om det? Polarboat gikk jo konkurs i fjor i desember, men ser jo pr. dags dato ut til å drive for fullt igjen med salg av både nye og brukte båter i sine anonnser, pluss utviklet nye modeller også. Driver jo i tillegg også med verksted/vinterlagring etc. Har jo til og med fått en ny hjemmeside på nettet. Der er jo også et annet firma som heter Polarboat, som drives av Bertrand Marcussen i Arendal. Der er det vel i hovedsak eldre båter som blir totalt restaurert med ny innredning, sprøytlakkeres, nye motore, o.l., og seges deretter som "nye", meg forstått. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 12.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2015 Hei Olina og Roger Synd dere forlater byen vår i sør, siste år har jeg kikket ned på båthavnen din og fulgt med om Olina er hjemme når jeg kommer østfra. Fikk meg et godt glis i fjor da du beskrev utfordringer ved davitene dine, kom neste dag og så en jolle på snei... :-) Olina ligger jo ved siden av sin tvillingsøster, har hun godkjent flyttingen??? Jo, sant nok. Blir jo rart å flytte da, men samtidig spennende. Olina har ligget for mye til brygga i år. Det har bare blitt noen helg turer nå og da. He he, ja de davitene ga meg litt hodebry. Men det ordnet seg det også Hmm, har i grunnen ikke sendt noen flyttesøknad i den rettningen, så får håpe det går bra Olina, som tidligere het Melissa, kommer nå tilbake der vi hentet henne. Så det blie da en "Seile tilbake" tråd... Roger Sitér dette innlegget Link to post
godthaab- Svart 12.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2015 Velkommen til Grenland! Og gratulerer med strandlinje og brygge:) Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
Roger og Olina Svart 12.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2015 Velkommen til Grenland! Og gratulerer med strandlinje og brygge:) Takk for det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.