Roy Martinsen Startet 9.Juli.2015 Del på Facebook Startet 9.Juli.2015 Hei, jeg står litt fast her, ved pådrag får jeg ikke mer en 2500 omdr, og det smeller i forgasseren. Coil, plugger m/ledninger, fordeler og rotor er byttet: Forgasser er renset og fikset med forgasserkit,Bensinfilter er byttet, og det er ikke vann i bensinen. Tenningen er også justert riktig. Ved pådrag så blåser det og smeller ut av venstre side på forgasseren, altså der sylinder 2,4,6 og 8 sitter, vet ikke om dette betyr noe?? Er det noen kloke hoder her på dette tro? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sørlandet2 Svart 9.Juli.2015 Del på Facebook Svart 9.Juli.2015 Ja, vet det er dumt spørsmål, men er du 100% sikker pluggledningene kom på rett plass ved bytte? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Roy Martinsen Svart 9.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2015 Ja byttet en om gangen, det er også sjekket og dobbelsjekket igjen :-) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Xlnt Svart 10.Juli.2015 Del på Facebook Svart 10.Juli.2015 Er dette noe som plutselig har begynt eller har den blitt sånn etter servicen? Det er nærliggende å tro at det fortsatt er noe med tenning da det må være feil åpning på ventiler/tenningstidspunkt i forhold til gnist på plugg som forårsaker boffing i gasseren. Hvis det ikke er relatert til tenning må det være alvorlig feil på ventiler og eller forgasser som renner over. Kamaksel som åpner ventiler på feil tidspunkt, kan skje dersom registerkjede er byttet og montert feil. Fordeleren på denne kan monters 180 grader feil og da vil den hakke, putre og smelle. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.