Maika Startet 10.Juli.2015 Del på Facebook Startet 10.Juli.2015 Jeg har sjøvannsinntak, så grovfilter, deretter en t-kobling der den ene går til impeller på motoren, mens den andre går til finfilter, pumpe og så toalett. T-koblingen er en T som "ligger", dvs opp kommer fra grovfilteret, ned går til motorimpeller, mens den til siden går til finfilter. Når jeg seiler i noe fart, suger pumpa noen ganger luft som er i slangen ned til impelleren i stedet for å suge vann inn fra sjøvannsinntaket. (Dersom jeg starter motoren, klarer pumpa også å suge vann.) Er dette et kjent problem? Jeg burde kanskje hatt en tilbakeslagsventil på slangen til impelleren etter t-koblingen, eller hadde det kanskje hjulpet med en Y-kobling (opp ned)? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 10.Juli.2015 Del på Facebook Svart 10.Juli.2015 (redigert) Det er vel en god ide å ta kjølevann til motor fra egen gjennomføring. Dumt å introdusere feilkilder som kan føre til overoppheting av motor. Med dagens gjennomføringer og kraner i kompositt så representerer en ekstra skroggjennomføring ingen særlig risiko. Redigert 10.Juli.2015 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 10.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2015 Jeg er forsåvidt enig, men da måtte jeg som du sier hatt enda gjennomføring, samt et grovfilter til. Det er begrenset med plass, jeg liker enkle opplegg, og siden det var slik det var beskrevet i installasjonmanualen så gikk jeg for det: http://www2.dometic.com/FileOrganizer/1-international/Operation%20&%20Installation%20Manuals/Toilets/MF-8100_Toilet_INSTALLATION_600346376.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.