Jump to content

Toalettpumpe suger luft fra motor i stedet for sjøvann


Maika

Recommended Posts

Jeg har sjøvannsinntak, så grovfilter, deretter en t-kobling der den ene går til impeller på motoren, mens den andre går til finfilter, pumpe og så toalett. T-koblingen er en T som "ligger", dvs opp kommer fra grovfilteret, ned går til motorimpeller, mens den til siden går til finfilter.

Når jeg seiler i noe fart, suger pumpa noen ganger luft som er i slangen ned til impelleren i stedet for å suge vann inn fra sjøvannsinntaket. (Dersom jeg starter motoren, klarer pumpa også å suge vann.)

Er dette et kjent problem?

Jeg burde kanskje hatt en tilbakeslagsventil på slangen til impelleren etter t-koblingen, eller hadde det kanskje hjulpet med en Y-kobling (opp ned)?

Link to post
Share on other sites

Jeg er forsåvidt enig, men da måtte jeg som du sier hatt enda gjennomføring, samt et grovfilter til. Det er begrenset med plass, jeg liker enkle opplegg, og siden det var slik det var beskrevet i installasjonmanualen så gikk jeg for det:

http://www2.dometic.com/FileOrganizer/1-international/Operation%20&%20Installation%20Manuals/Toilets/MF-8100_Toilet_INSTALLATION_600346376.pdf

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...