Jump to content

Girjustering Alpha One som krangler

Laaars

Recommended Posts

Hei,

Jeg har skiftet girvaieren til mitt Alpha One drev og skal til å justere denne. Denne prosedyren har jeg gjort tidligere, men denne gangen har den slått seg virkelig vrang. Jeg sleit med dette i fjor også, men da hadde jeg ikke båten på vannet så jeg la ikke mer jobb i det.

Jeg justerer girvaieren iht. prosedyre. Men når jeg setter alt sammen igjen vil ikke "cut-off" switchen gå som den skal. Innimellom går den, og da stopper den gjerne der hvor den kutter (på sidene), det vil si at den ikke returnerer til senter som den skal.

Er det noen som har vært borti lignende?

Jeg skifter kontrollkablene i morgen for å være på den sikre siden.

Ligger båten på vannet eller på land? Om cut off virker kan ikke kontrolleres på land, båten MÅ i vannet. Surra veldig med dette selv i år. Om vaier går lett/ fint er det nok i orden. Om cut off virker på land så er det feil. Du må ha motstand på propell, ikke nok med å holde den igjen for hånd. På land vil den mest sannsynlig henge seg når du har hatt den i revers. Er jo selfølgelig viktig at alt går lett, vaier, cut off osv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...