Pequod Startet 12.Juli.2015 Del på Facebook Startet 12.Juli.2015 (redigert) Skiftet en Simalube fettdoserer på pakkboksen sist helg. Da jeg skrudde den inn klarte jeg å knekke selve gjengefestet, slik at istedenfor en liten åpning til fettet, så er det en stor åpning. Det betyr at det kommer ut mye mer fett enn det skal, og etter å ha brukt båten et par ganger siden da, så er veggene på begge sider av akslingen svarte av fett... Det ser atså ganske grisete ut der... Sett rent bort fra at dette betyr at Simaluben går fortere tomt og at det blir grisete, er det noe i veien for at jeg fortsetter å bruke den, eller bør jeg skifte til en ny og prøve å skru den inn uten å knekke noe? :-) På bildet under ser du den gamle boksen med riktig størrelse på hullet til venstre, og den nye til høyre... Redigert 12.Juli.2015 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Kaffelars Svart 12.Juli.2015 Del på Facebook Svart 12.Juli.2015 Er hullet sentrert i simaluben og det er en liten flens eller ansats i bunnen av gjengepartiet på pakkboksen, er det mulig å finne/lage en skive som passer nedi? Evt. tynn skive og en o-ring over om ikke hullet er helt sentrert? ..bare tenker litt høyt her. Sitér dette innlegget Link to post
T&P Svart 12.Juli.2015 Del på Facebook Svart 12.Juli.2015 Enig Er det et problem med oversmurning (yes, det ER faktisk eit reelt problem) så ville eg absolutt satt inn ei strupning. Sjølv ein nylonskive med rett inner og ytterdiameteri botn kan vere nok. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.