Jump to content

Tre like båter på samme sted, uplanlagt...

Kjetil1

Recommended Posts

Jentungen og jeg hadde oss en uke i båten sist uke, og vi ble først liggende tåke-fast på Kvitsøy forrige helg.

Vi var sammen med to andre båter, og da vi ankom Kvitsøy på fredagen, la jeg meg inderst på innsiden av gjestebrygga, og de to i reisefølget la seg utpå hverandre skrått bak meg. Lørdag kveld ankom to store Fairliner, og jeg gav dem beskjed om at jeg kunne bakke ut slik at de kunne legge seg der jeg lå, og så kunne jeg legge med utpå de to båtene jeg var i lag med. Vi gjorde så det, men de følte at de kom for nær den private bryggedelen helt inderst, siden de var en del større enn meg, og valgte derfor å flytte seg til en annen plass. Jeg så ikke noe poeng i å flytte meg igjen, og da jeg plutselig oppdaget et kjent syn komme sigende, vinket jeg båten som ankom inn på den ledige plassen foran meg...

Så da var det plutselig to Zaffiroer i kroken...

bilde

Disse var i følge med en annen som ventet på at tåka skulle lette, og som var på vei inn.

Så søndag morgen da jeg stod opp, var vi tre like båter.

bilde

Så da var det erfaringsutvekslig og hyggelig Zaffiro-prat på bryggekanten, før tåka lettet såpass at vi kunne skynte oss videre...

Må si det var ganske pussig at tre like båter ender opp på samme plass helt tilfeldig. Spesielt siden det ikke er en "13 på dusinet" båt her omkring...

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Dårlige båter i tåka

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Ikke noe artig å gå i tåka selv med kakeboks på veltebøyla. Har man ikke behov for å komme frem til ett bestemt tidspunkt så er det langt triveligere å finne seg en plass å vente på bedre forhold enn å satse på blindeseilas uansett hvor mange hjelpemidler man har ombord.

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...