bjornas Startet 12.Juli.2015 Del på Facebook Startet 12.Juli.2015 Som i overskriften: Hva bruker man for å sette inn skinntrekket over rattet (på en seilbåt)? På båten min er trekket ubehagelig tørt, og det gir en ekkel "ru" følelse. Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
quantumduck Svart 12.Juli.2015 Del på Facebook Svart 12.Juli.2015 en eller annen form for lærvoks er sikkert fint. sk minkolje som brukes til fjellsko er sikkert også fint, men det kan vel lukte litt stramt. sømmene liker ikke silikon sies det. Sitér dette innlegget Link to post
T&P Svart 12.Juli.2015 Del på Facebook Svart 12.Juli.2015 Har brukt Biltema sin lærbalsam med greit resultat. Den lukter litt "dong" så no bruker eg gummihanske når eg jobbar med den så vert det ikkje spetakkel i heimen Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 12.Juli.2015 Del på Facebook Svart 12.Juli.2015 (redigert) du må seile med oppvaskhansker? hehe ... lærbalsamen til bt er sikkert bra men de har en lærolje også som jeg ikke anbefaler til dette. skinnet trekker vann minst like villig, men tørker nesten aldri. antagelig ment til innendørs bruk ... Redigert 12.Juli.2015 av quantumduck (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
T&P Svart 12.Juli.2015 Del på Facebook Svart 12.Juli.2015 Riktig, stor forskjell på olja & balsam! Lukta slepp fort tak, det er mest under iherdig jobbing at den "betenkelige" lukta set seg i nevane.... Fins jo mykje flott på bivoks-basis også minnes eg frå tida då skulesekken i skinn skulle imprigneres mot Vestlandsvèr... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.