Jump to content

Litt saltvann i motorrommet

Bitteliten

Recommended Posts

Vi var en tur i Fanterenna rett syd for Hankø i går. I forbindelse med litt "finmanøvrering" kom vi inn på en grunne som skipperen overså på kartet (så i etterid at det stod ett liten kryss der på kartet :blush: ). Vi hadde ikke landkjenning, og ekkoloddet viste 1,1 meter. Da jeg tiltet drevet opp og forsiktet bakket ut dro jeg løs masse gress fra bunnen som fløt rundt båten.

Jeg tekte at det kunne bli mye "gørre" i sjøvannsfilteret - og da vi kom i havn igjen åpnet jeg opp - og det var ganske så tett. Da jeg åpnet lokket til filteret fikk jeg litt saltvann inn i motorrommet - kan tenke meg noen dl saltvann. Det står "fare for vanninntrenging" i instruksjonsboka, og det stemmer godt :rolleyes:

Jeg skylte godt med ferskvann på hele siden av motoren der det hadde vært saltvann og sprayet så over med 6-66 (det er marinevarianten av 5-56). vannet i bunnen av båten ble behørig fjernet. Er det noe mer jeg bør gjøre med motoren etter dette - eller er dett OK nå?

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...