Bitteliten Startet 15.Mai.2005 Del på Facebook Startet 15.Mai.2005 (redigert) Vi var en tur i Fanterenna rett syd for Hankø i går. I forbindelse med litt "finmanøvrering" kom vi inn på en grunne som skipperen overså på kartet (så i etterid at det stod ett liten kryss der på kartet ). Vi hadde ikke landkjenning, og ekkoloddet viste 1,1 meter. Da jeg tiltet drevet opp og forsiktet bakket ut dro jeg løs masse gress fra bunnen som fløt rundt båten. Jeg tekte at det kunne bli mye "gørre" i sjøvannsfilteret - og da vi kom i havn igjen åpnet jeg opp - og det var ganske så tett. Da jeg åpnet lokket til filteret fikk jeg litt saltvann inn i motorrommet - kan tenke meg noen dl saltvann. Det står "fare for vanninntrenging" i instruksjonsboka, og det stemmer godt Jeg skylte godt med ferskvann på hele siden av motoren der det hadde vært saltvann og sprayet så over med 6-66 (det er marinevarianten av 5-56). vannet i bunnen av båten ble behørig fjernet. Er det noe mer jeg bør gjøre med motoren etter dette - eller er dett OK nå? Redigert 16.Mai.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.Mai.2005 Del på Facebook Svart 15.Mai.2005 Dette er helt etter boka. Skylling med masse ferskvann og deretter spray med fuktfortrengende middel som f.eks. 6-66. Så du kan nok sove trygt ja.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Victora III Svart 15.Mai.2005 Del på Facebook Svart 15.Mai.2005 Tror du kan slappe av og sove godt, Bitteliten De er tross alt laget for maritimt miljø. Det er jo selvsagt ikke så kjekt om det renner en liter over startmotor eller generator.. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2005 Det er jo selvsagt ikke så kjekt om det renner en liter over startmotor eller generator.. <{POST_SNAPBACK}> Disse delene befinner seg på andre siden av motoren - men stort sett hele motoren fikk en bra dusj med spray. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 16.Mai.2005 Del på Facebook Svart 16.Mai.2005 Jeg fikk lekasje i sjøvannspumpa, og da ble det sikkert 50 liter, pumpa det ut, og rettet selvfølgelig feilen. Det er tørt nå, og dette bekymrer meg lite. Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.