JBR Startet 12.Juli.2015 Del på Facebook Startet 12.Juli.2015 Hei, jeg har en Ryds 550 GT (se bilde nedenfor) som jeg skal forsterke akterspeilet på. Et langt søk i arkivet har gitt mange gode tips, men et par spørsmål har jeg ikke funnet svar på. Det jeg planlegger er en syrefast stålplate som dekker en god del av baksiden (mest mulig). Denne platen bøyes så over i motorbrønnen. Gjennom platen monteres to øyebolter med øyet inn (monteres på hver sin side av motorbrønnen). Fra disse øyene monteres strekkfisker ned i skroget som blir forsterket på de aktuelle stedene. Hvilken tykkelse bør jeg velge på stålplaten som skal benyttes? Kan jeg forsterke skroget (der hvor strekkfiskene forankres) med to stålplater som "bygges inn" med glassfiber? Finnes det eventuelt andre metoder. Båten er forøvrig oppgitt til maks anbefalt motor på 90 hk og ble som regel solgt med 90 eller 115 evenrude eller johnson på 140 kg. I følge produsent er konstruksjonen den samme som på Ryds GTS 550 som er godkjent for 130 hk og 195 kilo motorvekt. Jeg skal ha på en Suzuki 140 hk med vekt på ca 180 kilo. Er det for øvrig noen som vet om denne båten har sandwichskrog? Setter stor pris på tips og tilbakemeldinger. Sitér dette innlegget Min blogg med helsetips - Nyttig om å jobbe hjemmefra Nyttig om slankepiller Link to post
JBR Svart 13.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2015 Ser at en utvendig stålplate ikke er en god løsning med tanke på korrosjon. Hva med andre alternativer som aluminium, kompositt eller kyssfiner? Sitér dette innlegget Min blogg med helsetips - Nyttig om å jobbe hjemmefra Nyttig om slankepiller Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.