Jump to content

Båtrace i Trondheim, 5-7 og 12-14 august 2005


Faxe

Recommended Posts

Har du lyst til å være med som vaktbåt i offshore 1- båtracet i Trondheim?

Vi trenger mange vaktbåter for å ivareta sikkerheten når offshorebåtene kjører i over 250 km/t!!

 

Påmelding og info her: www.offshorevm.no

Syns du dette høres interessant ut, så klikker du på linken over. Gå inn på Frivillige - Med båt.

Fyll ut påmeldingsskjema og send inn.

 

Enten du er med som vaktbåt eller tilskuerbåt, så sett av de to første helgene i August.

Dette blir to fartsfylte og begivenhetsrike helger.

 

Mhv Jørgen Bye

Courseoffiser / Bane-vaktbåtansvarlig

Offshore Grand Prix - Trondheim 2005

Link to post
Share on other sites

"Oppgavene til dere med båt vil primært være vaktbåter for å holde sikkerhets-sonen rundt banen fri for andre båter. Vi vil i den forbindelse holde vaktbåtmøte i løpet av de siste 14 dagene før Racet med info om hvordan vi gjør dette i praksis. (Det vil bli holdt flere møter slik at alle rekker å være med).

Mye av kommunikasjonen ute på sjøen vil foregå på samband"

 

Tillegg:

 

 

-Dekt drivstoffutgifter

-Offisielt antrekk

-Billetter og servering

 

 

 

 

Du kan jo velge hvilken helg og hvilken dager du kan stille deg til rådighet.

 

Uansett så blir dette spennende.........

 

Faxe

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Da er en del av oss på plass under oppvarmingen i Offshore VM... Kanon morsomt med alle båter og folkene. Marwin ligger fremdeles på sjøen etter et velykket oppdrag som sektorleder . I morgen følger undertegnende med som pilot siden Marwin er opptatt med sambandet. Vimpel er på plass, så vi får håpe den vises under TV overføringen.. Skal holde dere oppdatert hva som skjer. Har nå venner og bekjente som er vaktbåt, push båt ( dytte disse monsteren til kai) bøyeutleggere og koordinator av båtflåten / vakt politi osv.. Litt av et sirkus. For meg er dette første gang jeg opplever et slik race i virkeligheten. og jeg storkoser meg :cheers: skal se om jeg får tatt noen bilder og legge inn etterhvert.

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Etter å ha vært på sjøen siden 0830 med mye fart og spenning tar jeg med nå en kald en :cheers:

Mange båter å se her i Trondheimsfjorden som vanligvis er nesten blottet for båter. En av deltageren gikk rundt, etter en litt hard innkjøring i en sving. Skal legge inn bilde av skaden etter helgen.

Fikk dessverre et litt dårlig inntrykk av en seiler i dag, Nektet å bøye av siden han ikke kunne gå høyerer opp mot vinden ( Han hadde motor da). Ble litt kjeftbruk før han forstod at vi ikke kunne gjøre et unntak for ham siden han haddet ett!!! seil oppe. men ellers oppførte folk seg utrolig bra. Traff flere baatplassen medlemmer både svanen2 og faxe .. Gleder meg til i morgen med en ny hel dag på sjøen........... Forresten vant spirit of Norway i dag :flag: og får beste startposisjon i morgen

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Litt nyheter fra i dag:

Spirit of Norway måtte bryte

Den norske båten Spirit of Norway måtte bryte søndagens VM-runde i offshore i Trondheim. Nordmennene hadde beste startposisjon, men måtte gi opp før to runder var kjørt.

 

Publisert 07.08.2005 18:18.

Årsaken var at båten fikk problemer med kjøleanlegget, noe som gjorde det umulig å fortsette løpet.

 

- Båtene tar inn vann for å kunne kjøle ned motoren. Men vannfordeleren røk, slik at alt fosset ukontrollert inn i båten. Til slutt kom det vann i cockpiten. Det var umulig å fortsette, sier pilot Bård Eiker til adressa.no.

 

VM-runden i Trondheim ble dermed vunnet av båten Qatar 96 med sjeik Hassan Bin Jabor Al-Thani bak rattet, fulgt av Victory 77 fra Dubai og den britiske båten Negotiator 50.

 

Den andre norske båten, Jotun 90, med Christian Zaborowski som pilot, måtte bryte etter sju runder på grunn av motortrøbbel.

 

Flere av båtene hadde problemer i løpet, og bare fem båter kom til slutt i mål.

 

Neste runde i offshore-VM går av stabelen neste helg, også den i Trondheim.

NTB

 

Mva

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Vaktbåter på rekke og rad rundt hele løypa for å hindre andre båter å rote seg inn i området. Funket kjempefint! Både politi- og NSSR-båter testet oss ved å forsøke på "inntrenging", men ble promte avvist!! :cool: Fikk MYE skryt fra arrangørene! Kjempedager på sjøen, med Pjolter som dyktig pilot!! Hardyen fikk testet seg, og resultatet av DET er jeg meget fornøyd med! Kjæmpebåt! Etter 3 døgn i båten var dusj og :cheers: + :drink: kjærkomment!

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Ja,da er 2 helger med offshore class 1 avviklet med suksess i Trondheim.Med suksess mener jeg den delen som går på arrangemenget.Været ble så som så,men avslutningsdagen ble topp.

Da min båt fikk et akutt tilfelle "ubåt" for ca 5 uker siden ,så ble jeg nødt til og delta på land.

Jeg ble tildelt oppgaven som vaktsjefens høyre hånd,med ansvar for sambandet til alle vaktbåter,rescue,jury,m.m.

Det ble litt av en jobb! :blush:

Først på jobb og sist hjem,men fikk jo oppleve en masse spennende:

 

-Vaktbåt med en splitter ny Hydrolift 24

-Kjør en Italiener (ac milan fan)med en transponder på en trening,der vi lå ca 15-20 meter fra båtene som kom i god fart :crazy: (også Hydrolift 24,nydelige båter men dyre)

-Sitte på Vip tribunen med servering :cheers: (men kunne ikke drikke)

-Møte masse hyggelige båtfolk,deriblandt Pjolter,Marwin og Svanen II.

 

Etter disse to helgene er jeg utslitt,men glad jeg fikk være med på dette.

En unik opplevelse og håper at Trondheim blir tildelt neste år også.

Da er jeg på plass.... :flag:

 

 

Faxe

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...