Jump to content

BMW D636 (Mercruiser) og BMW drev. fyfy eller ok?


FantNo

Recommended Posts

hei! vurderer en båt med BMW 636 (mercruiser) og BMW drev. (1600 gangetimer)

er dette noe jeg bør styre laaaaangt unna, eller er det håp for båten?

ser oppgraderingen av kjøleproblemet har blitt gjort og er løst, men jeg tenker på deler til service som pakninger, filter eller hvis jeg kjører i stykker noe osv.

kan jeg bruke andre drev på denne motoren hvis jeg ikke får tak i bmw drev?

uff så vanskelig :(

 

Link to post

Har hatt motoren. Uproblematisk hvis den er godt vedlikeholdt og tas vare på (som alle andre motorer). Billige deler som er godt tilgjengelige hos verksted som fører Mercruiser. Kontakt Solberg Motor v/Steinar Danielsen. Han kan masse om disse motorene og kan også si noe om deletilgangen - post@solbergmotors.com.

 

Gammelt drev - skeptisk, men det har jeg ikke greie på. Jeg hadde fast aksling.

mvh Bergen Dørk

Link to post

Dette må være fryktelig gamle greier, fra en gang på 80 tallet.

BMW drev er en merkelig skapning, er en ZF gir kasse inni et hus som er bygget som drev. 

Kan jo være det finnes deler til dette.

Å bytte til Mercruiser drev blir fort kr 100.000,-. nytt.

 

Motor er som regel bra om den er vedlikeholdt, trukket til topp osv.

Med 1600 timer er det mye som kan overhales om det ikke er gjort, dyser, injection pumpe, topper m.m.

Har selv nettopp total overhalt motor med bare 600 timer.

 

Motor kan fortsatt gå i mange timer, men alikevel ville jeg funnet noe med nyere motor og drev...

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...