Jump to content

Styling av båt


Freddy203

Recommended Posts

Hei!

 

Mitt første innlegg: )

 

Jeg har en 14' Musling 92 modell, med 30HK Yamaha 92 modell. Har noen spørsmål rettet til dere som har peiling.

 

1. Styrekonsoll er på høyre siden av båten, uten vindskjerm. Jeg skulle gjerne ha montert vindskjerm på båten, og lurer på om det letteste er å kjøpe plexiglass å montere på?

 

2. Det er kommet en del riper, noen ganske dype også, på båtens lakk. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg burde gjøre før jeg polerer den? Male på nytt? Sparkle med glassfiber? Noen råd?

 

3. Er det mulig å montere elstart på en 92 modell Yamaha motor? I så fall er dette vanskelig om du har litt greie på elektronikk? Og pris?

 

Takk for alle svar:-)

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Mitt første innlegg: )

 

Jeg har en 14' Musling 92 modell, med 30HK Yamaha 92 modell. Har noen spørsmål rettet til dere som har peiling.

 

1. Styrekonsoll er på høyre siden av båten, uten vindskjerm. Jeg skulle gjerne ha montert vindskjerm på båten, og lurer på om det letteste er å kjøpe plexiglass å montere på?

 

2. Det er kommet en del riper, noen ganske dype også, på båtens lakk. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg burde gjøre før jeg polerer den? Male på nytt? Sparkle med glassfiber? Noen råd?

 

3. Er det mulig å montere elstart på en 92 modell Yamaha motor? I så fall er dette vanskelig om du har litt greie på elektronikk? Og pris?

 

Takk for alle svar:-)

<{POST_SNAPBACK}>

Hei, og velkommen!

 

Ad 1: det har tidligere blitt skrevet myyye om vindskjermer. Du finner kanskje svaret hvis du ser etter i emneoversikten (link øverst til høyre) ved å følge hierarkien 'Skrog, dekk, overbygg...' og så 'Vinduer, dører, takluker'. Noe mer om plexiglass finner du omtrend samme sted: 'Skrog, dekk, overbygg...' og så 'Materialer brukt i båter', deretter 'Glassfiber, polyester, gelcoat, epoxy'

 

Ad 2: gelcoatsparkel

 

Ad 3: tror ikke at det lønner seg - om det er mulig

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder ripene: slip rent, vask med aceton , legg i glassfibersparkel som nevnt overfor. Få tak i samme fargekode som det er på båten, tipper det er Jotun 8012.

Dersom du sliper ned etterpå med vannslipepapir og polerer litt så blir det veldig bra.

 

El. start: fullt mulig men dyrt. Billigere å å selge den motoren du har og heller få kjøpt en tilsvarende med el start.

 

Kan du legge inn et bilde av båten , så blir det lettere å komme med forslag ang vindskjermen?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...