larsen2000 Startet 16.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2015 Dødmannsknappen på Yamarin 56SC sitter bak rattet, noe som kun fungerer når man sitter. I stående eller med setet vippet opp kommer snora til dødmannsknappen borti rattet og vikler seg fort inn mellom ratt og rattstamme. Har prøvd å forlenge snora uten at det blir 100%. Noen som har en bra løsning på dette med unntak av CoastKey? Finnes det feks blindpaneler så jeg kan bore nytt hull lenger til høyre og flytte knappen dit? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 16.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2015 (redigert) Et kjent problem som løses veldig enkelt med Wimea http://fell.no/produkt/?gclid=COKFy8K64MYCFaXNcgodV5IPRg Finnes i grå eller rød http://www.seatronic.no/alarm-c-55/wimea-tradlos-dodmannsknapp-p-5057 https://www.youtube.com/watch?v=IKxHkrFTYWg Redigert 16.Juli.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
yamarin5150 Svart 16.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2015 Anbefaler coastkey på det sterkeste Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 16.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2015 Hvorfor Coastkey når Wimea er enklere, sikrere og koster halvparten? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
alfaalfa Svart 17.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2015 (redigert) larsen2000 skrev On 16.7.2015 at 20.07: Dødmannsknappen på Yamarin 56SC sitter bak rattet, noe som kun fungerer når man sitter. I stående eller med setet vippet opp kommer snora til dødmannsknappen borti rattet og vikler seg fort inn mellom ratt og rattstamme. Mange bruker snoren rundt låret eller beinet, eller nederst på redningsvest, eller i beltet. For å få en lav føring av snoren fra plasseringen av bruyteren i dashbordet. Vil det hjelpe mot å snurre det rundt rattet? Jeg forsøkte dette med hell. Fra tidligere å ha snoren rundt håndleddet. Du kan også prøve med slike jo-joer, dvs bytte den telefonledningen i rødt med en slik snelle som brukes på id-kort ell. Den røde snoren er jo et lite H. og det er ikke nødvendig å bruke den snoren for å få dette til å fungere. Men på nybåten ble det elektronisk... Redigert 17.Juli.2015 av alfaalfa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 17.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2015 teerex skrev On 16.7.2015 at 21.06: Hvorfor Coastkey når Wimea er enklere, sikrere og koster halvparten? Fordi Coastkey har vært på markedet i flere år slik at barnesykdommene er identifisert og produktet i dag er stabilt og pålitelig. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 17.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2015 Coastkey har jo også langt flere funksjoner. Kan jo nesten si det er et annet produkt. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Teerex Svart 17.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2015 (redigert) Coastkey har funksjoner man nødvendigvis ikke trenger, og som gjør produktet dyrere og mere komplisert både å installere og evt. stabilitetsmessig. Helt stabil har Coastkey heller ikke alltid vært såvidt jeg har lest. Som enkel og sikker erstatning for dødmannsknapp/snor er Wimea ideell. De har brukt mye tid på å teste ut dette skikkelig med nyeste og beste teknologi. Produktet er utviklet i samarbeid med Hydrolift, Innovasjon Norge og Bård Eker Design, så jeg betviler ikke at den funker bra over tid. http://www.motormagazinet.no/artikkel/5731/norske-grundere-lanserer-tradlos-dodmannsknapp.html#.VakjAdBmxww http://baatsans.no/artikler/1632 Redigert 17.Juli.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
aileenll Svart 17.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2015 Du kan kjøpe en ekstra dødmannsknapp f eks: https://www.maritim.no/dodmannsknapp. Bor hull og monter den der det er hensiktsmessig. Så parallellkopler du den med den andre dødmansknappen. Kr 119,-+ arbeid! :-) Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Teerex Svart 12.September.2015 Link til dette innlegget Svart 12.September.2015 (redigert) Veldig fornøyd med Wimea hittil, bortsett fra idag. Armbåndets festemekaniske er ikke spesielt god.. så man bør egentlig ha jakke utenpå, eller ha den i en lomme. Det som skjedde var altså at armbåndet falt av og havnet overbord. Muligens hektet det seg fast i noe. Jeg trodde det fløt, men så raskt at det begynte å synke. Prøvde forgjeves å få tak i det, med det resultat at jeg falt overbord Den oppblåsbare redningsvesten blåste seg opp, så da fikk jeg iallefall testet den (5 år gammel). Forøvrig skjedde hendelsen ved kai så ingen stor dramatikk forøvrig. Mobilen hadde jeg heldigvis ikke på meg. Men som nevnt, armbåndet sitter for dårlig. Dessuten må jeg ha det på ytterste hull enda jeg ikke er ekstremt stor i armene. Redigert 12.September.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Svart 13.September.2015 Link til dette innlegget Svart 13.September.2015 (redigert) Fikk positivt og kjapt svar fra Fell (Wimea) så det blir ingen utlegg for meg denne gangen iallefall De kommer med ny design på armbåndet til neste sesong så da er vel det problemet løst. Redigert 13.September.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.