Jump to content

Rar plassering av dødmannsknapp på Yamarin - noen tips?


larsen2000

Recommended Posts

Dødmannsknappen på Yamarin 56SC sitter bak rattet, noe som kun fungerer når man sitter. I stående eller med setet vippet opp kommer snora til dødmannsknappen borti rattet og vikler seg fort inn mellom ratt og rattstamme. Har prøvd å forlenge snora uten at det blir 100%. Noen som har en bra løsning på dette med unntak av CoastKey? Finnes det feks blindpaneler så jeg kan bore nytt hull lenger til høyre og flytte knappen dit?

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Et kjent problem som løses veldig enkelt med Wimea  :smiley:

 

http://fell.no/produkt/?gclid=COKFy8K64MYCFaXNcgodV5IPRg

 

Finnes i grå eller rød http://www.seatronic.no/alarm-c-55/wimea-tradlos-dodmannsknapp-p-5057

 

https://www.youtube.com/watch?v=IKxHkrFTYWg

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Hvorfor Coastkey når Wimea er enklere, sikrere og koster halvparten?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Dødmannsknappen på Yamarin 56SC sitter bak rattet, noe som kun fungerer når man sitter. I stående eller med setet vippet opp kommer snora til dødmannsknappen borti rattet og vikler seg fort inn mellom ratt og rattstamme.

 

Mange bruker snoren rundt låret eller beinet, eller nederst på redningsvest, eller i beltet. For å få en lav føring av snoren fra plasseringen av bruyteren i dashbordet. Vil det hjelpe mot å snurre det rundt rattet? Jeg forsøkte dette med hell. Fra tidligere å ha snoren rundt håndleddet.

 

Du kan også prøve med slike jo-joer, dvs bytte den telefonledningen i rødt med en slik snelle som brukes på id-kort ell. Den røde snoren er jo et lite H. og det er ikke nødvendig å bruke den snoren for å få dette til å fungere.

 

Men på nybåten ble det elektronisk...

Redigert av alfaalfa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Coastkey har funksjoner man nødvendigvis ikke trenger, og som gjør produktet dyrere og mere komplisert både å installere og evt. stabilitetsmessig.

Helt stabil har Coastkey heller ikke alltid vært såvidt jeg har lest.

 

Som enkel og sikker erstatning for dødmannsknapp/snor er Wimea ideell.

De har brukt mye tid på å teste ut dette skikkelig med nyeste og beste teknologi.

Produktet er utviklet i samarbeid med Hydrolift, Innovasjon Norge og Bård Eker Design, så jeg betviler ikke at den funker bra over tid.

 

http://www.motormagazinet.no/artikkel/5731/norske-grundere-lanserer-tradlos-dodmannsknapp.html#.VakjAdBmxww

 

http://baatsans.no/artikler/1632

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Veldig fornøyd med Wimea hittil, bortsett fra idag.

Armbåndets festemekaniske er ikke spesielt god.. så man bør egentlig ha jakke utenpå, eller ha den i en lomme.

Det som skjedde var altså at armbåndet falt av og havnet overbord. Muligens hektet det seg fast i noe.

Jeg trodde det fløt, men så raskt at det begynte å synke. 

Prøvde forgjeves å få tak i det, med det resultat at jeg falt overbord   :giggle:

Den oppblåsbare redningsvesten blåste seg opp, så da fikk jeg iallefall testet den (5 år gammel).

Forøvrig skjedde hendelsen ved kai så ingen stor dramatikk forøvrig. Mobilen hadde jeg heldigvis ikke på meg.

Men som nevnt, armbåndet sitter for dårlig.

Dessuten må jeg ha det på ytterste hull enda jeg ikke er ekstremt stor i armene.

 

 

bilde

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Fikk positivt og kjapt svar fra Fell (Wimea) så det blir ingen utlegg for meg denne gangen iallefall  :smiley:

De kommer med ny design på armbåndet til neste sesong så da er vel det problemet løst.

 

bilde

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...