Capt.Yorgoz Startet 16.Juli.2015 Del på Facebook Startet 16.Juli.2015 Jeg holder på med min Coronet 17 Overhalt motoren å skal skifte lageret i svinghjulskåpen jeg bestillte lager (komplett kit) fra Eurofritid. Det jeg fikk er alt for stort. Dette til tross for at jeg har 280sp drev å aq130 Dobbeltsjekket med Eurofritid at delen er rett å de har ingen andre alternativer. Hvordan kan dette ha seg? Har jeg svinghjulskåpe å aksling for et annet oppsett? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 16.Juli.2015 Del på Facebook Svart 16.Juli.2015 (redigert) Siden du har lageret ute og for hånden så kan du bare ta det med til enhver maskinsjappe som selger lager og få et der. Da får du garantert rett og til under halve prisen. Om de bare har med tettinger er det bare å pirke av. Ellers om en skal handle slikt på nett så er det greiest å gå inn på webshopen til volvo penta og finne delenummeret for å slippe komme utfor slike situasjoner som dette. Tok en kjapp titt og du skal ha art#11013. De tolagrede svinghjulskåpene bruker også dette lageret i tillegg til et annet. Redigert 16.Juli.2015 av Bearded Beast (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Capt.Yorgoz Svart 16.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2015 Det skal jeg gjøre. Jeg må samtidig ha nye simmerringer å en låsering mest derfor jeg kunne tenkt meg et komplett sett. Tusen takk for bryderiet ☺ Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 16.Juli.2015 Del på Facebook Svart 16.Juli.2015 Hvilket art# bestillte du fra eurofritid? Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 16.Juli.2015 Del på Facebook Svart 16.Juli.2015 (redigert) Aq115/130 hadde ihvertfall flere varianter av denne mellom/drivakslingen, men visste ikke det utgjorde forskjell i svinghjulskåpen. Hadde en 130B og der var to lager med fettfylling mellom og simmerring mot drev. Drivaksel hadde to varianter med hhv. 6 eller 8 splines mot demperplate/svinghjul mener jeg å huske, 8 på nyere (som din?). Ed. Drevet var 250, nok helt annet oppsett på 280 Redigert 16.Juli.2015 av Kaffelars (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Capt.Yorgoz Svart 17.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2015 Jeg bestillte Cr122041 Sitér dette innlegget Link to post
Capt.Yorgoz Svart 17.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2015 (redigert) Jeg har et 92' mod. Drev kan tenkes det er annen aksling på tidligere utgaver av drevet? Her blir det mye spekulering kjenner jeg ? Det er fettnippel å det presses fett inn mellom to simmerringer hvor lageret står i mellom disse. Redigert 17.Juli.2015 av yorgoz (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 17.Juli.2015 Del på Facebook Svart 17.Juli.2015 (redigert) Rare greier. Men hva mener du med 92 modell? aq130d er kun produsert mellom 1975 og 1977. Men nå skal du høre. Eg gikk ut å målte på en aksling eg har liggende. Lageret i delekatalogen til Volvo Penta for din motor skal være 62mm utv og 35 inv. Og du sier lageret du fikk er større enn det du skulle ha. Eg antar lageret du fikk da har desse mål og er korrekt etter boka. Det vil da si du har et svinghjulshus fra en annen motor. Eg ser jo også nå at akslingenden som skal vende mot motoren er heilt annerledes enn den eg har. Redigert 17.Juli.2015 av Bearded Beast (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Capt.Yorgoz Svart 17.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2015 Korr hyggelig at du tar deg tid. Det setter jeg pris på. ☺ fikk svar fra Eurofritid.no nå å de sier jeg fikk VP #11013 så det underbygger så absolutt din teori om at det er en annen svinghjulskåpe. Dette 92mod. var noe som ble fortalt av selger når jeg kjøpte båten for 6/7 år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.