Maldal Startet 17.Juli.2015 Del på Facebook Startet 17.Juli.2015 Har akkurat kjøpt meg en 1988 mod 40hk yamaha langstamme med autolube. Motoren starter på første og går tilsynelatende greit på tomgang, men med en gang eg får litt turtall på den "lugger" den og fusker. Akkurat i det eg gir "full gass" virker det som om drn går på alle 3 sylindrene i ca 0,5 sek, før den lugger og fusker igjen. Starter motoren med kun 1 og 1 plugghette på, starter på nederste og midterste, men bare "kinner" på øverste. Går altså bare på 2 sylindrer. Det som er gjort : -Kompresjon ok, 9, 9 og 8,5 -Skiftet om på coiler og alle er ok. -Skiftet tennplugger, alle har bra gnist -Reed ventiler rengjort -Byttet nederste forgasser med øverste, da går den på topp sylinder, men ikke nederste... Er dette utelukkende eit forgasser problem eller kan det være CDI unit eller noe annet? Hadde øverste forgasser i rensbad i går og blåste alle deler og forgasser ren etter, ingen forandring... :( hjelp??! Sitér dette innlegget Link to post
Scand7100 Svart 17.Juli.2015 Del på Facebook Svart 17.Juli.2015 De er videns kjende for å være vanskelig å få ut vann i fra de forgasserene men mye kondensfjerner har berget meg med akkurat samme motor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.