nordan family 27 Startet 16.Mai.2005 Del på Facebook Startet 16.Mai.2005 Har en ford 2704 ET med en dieselpumpe som har en liten slange ut hvor den spytter ut litt olje etter hvert som det kjøres. Etter en stund skal det da etterfylles litt (har ikke hatt båten så lenge, så hvor mye/ ofte har jeg ikke erfaring med ennå). Har inntrykk at en del tilsvarende motorer har en tilsvarende løsning. Har blitt fortalt at dersom jeg bytter ut påfyllingsskruen for olje på dieselpumpen, som er en massiv skrue uten lufting, med en skrue med et lite luftfilter / utlufting, vil dieselpumpen slutte å spytte ut olje - da vil den kun bruke bitte litt etter hvert. Spyttingen skal visstnok komme at trykk/ undertrykk som løses greit ved å bytte denne skruen. Noen i havna har byttet skruen på ford 2720 serien (6.2 literen), med redusert forbruk og ingen merkbare ulemper. Er det noen som har erfaringer med dette? Ettersom dieselpumpen i utgangspunktet ikke har en slik lufteskrue antar jeg det er av en eller annen grunn. Hvilke ulemper kan dette føre med seg? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TMe Svart 16.Mai.2005 Del på Facebook Svart 16.Mai.2005 Lager du ei "griserompe" på lufteslangen er trolig kvitt problemet. Alternativt får du eksperimentere litt med størrelsen på "griserompa" Oljen blir uttynnet med diesel og det er derfor viktig fra tid til annet å skifte olje på dieselpumpa. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.