Jump to content

Dieselpumpe som bruker/ spytter ut olje


nordan family 27

Recommended Posts

Har en ford 2704 ET med en dieselpumpe som har en liten slange ut hvor den spytter ut litt olje etter hvert som det kjøres. Etter en stund skal det da etterfylles litt (har ikke hatt båten så lenge, så hvor mye/ ofte har jeg ikke erfaring med ennå). Har inntrykk at en del tilsvarende motorer har en tilsvarende løsning.

 

Har blitt fortalt at dersom jeg bytter ut påfyllingsskruen for olje på dieselpumpen, som er en massiv skrue uten lufting, med en skrue med et lite luftfilter / utlufting, vil dieselpumpen slutte å spytte ut olje - da vil den kun bruke bitte litt etter hvert. Spyttingen skal visstnok komme at trykk/ undertrykk som løses greit ved å bytte denne skruen. Noen i havna har byttet skruen på ford 2720 serien (6.2 literen), med redusert forbruk og ingen merkbare ulemper.

 

Er det noen som har erfaringer med dette? Ettersom dieselpumpen i utgangspunktet ikke har en slik lufteskrue antar jeg det er av en eller annen grunn. Hvilke ulemper kan dette føre med seg?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...