Jump to content

Raytheon ekstern antenne

Oystn

Recommended Posts

Hei.

Jeg trenger litt hjelp her. Jeg har kjøpt en eldre Raytheon rc520. Jeg har kjøpt ekstern antenne som jeg har forsøkt å koble opp. Alt er koblet riktig ihht koblingsskjema, men jeg får ikke opp noe signal. Er det noen som vet om man må programere/switche over til ekstern antenne i menyen eller lignende?

Er du 100% sikker på det? Han jeg kjøpte den av sa at det vare bare å koble til ekstern antenne. I samme strømpe som strømkabelen er det 5 ledninger som skal kobles til antenne. Kan ikke huske å ha sett at det står seatalk noen plass på plotteren, men det er et inntak som heter NMEA.

Takk for svar.

Jeg har selv en Raymarine  RC 530 og der er det en GPS sensor som fulgte med maskinen da jeg kjøpte den i 2002.  En liten rund "sopp", den har for øvrig egen strømforsyning. Den er skrudd fast på styrhus-taket. Sensoren er koblet til maskinen via seatalk inntaket på baksiden av mask. Kartmaskinen fungerer utmerket fremdeles, og er meget nøyaktig.  Men kanskje RC 520 er annerledes.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...