Jump to content

Amerikansk seiler drar fra Levanger


OT-flyktning

Recommended Posts

Kunne ikke finner den gamle tråden, men amerikaneren har ihvertfall overlevd det norske byråkratiet: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...rticleID=536252

 

Skal vi vedde på at noe lignende oppstår igjen senere? Kan ikke tenke meg at man har lært noe i UDI

 

Jo, nå fant jeg den gamle tråden: Utviser jordomseileren

Link to post
Share on other sites

Jeg tviler på at norske byråkrater har lært noe som helst. De gjør jo helst ikke det.

Tja, "skyt ikke på pianisten"! Det er vel politikerne som lager lovene? Det er vel vi som velger politikerne?

 

Dette har vel ikke dreid seg om *feil fortolkning/lovanvendelse*? Her er det vel spørsmål om ikke *reglementet -> lovgrunnlaget* burde forandres?

Link to post
Share on other sites

Tja, "skyt ikke på pianisten"! Det er vel politikerne som lager lovene? Det er vel vi som velger politikerne?

 

Dette har vel ikke dreid seg om *feil fortolkning/lovanvendelse*? Her er det vel spørsmål om ikke *reglementet -> lovgrunnlaget* burde forandres?

Nei, stort sett er det byråkratene på departementene som lager utkast til lovene. Politikerne påvirker sikkert og blir påvirket og så VEDTAR de lovene.

 

Forøvrig er det jo rimelig stor flytting av personer mellom departementene, direktoratene og stortinget.

Link to post
Share on other sites

Nei, stort sett er det byråkratene på departementene som lager utkast til lovene. Politikerne påvirker sikkert og blir påvirket og så VEDTAR de lovene.

 

Forøvrig er det jo rimelig stor flytting av personer mellom departementene, direktoratene og stortinget.

Grei skuring! Burde ha sagt: Det er politikerne som har det egentlige ansvaret. Det er vel også slik at den politiske ledelsen i departementene har ansvaret for lovutkastene som legges frem for stortinget? Så har man komite-arbeidet der etc. etc. etc.. før debatt/avstemning i Stortinget.

 

Jeg mener fortsatt at man i denne tråden har "skutt på pianisten", eller "rettet baker for smed"....  :headbang:

Link to post
Share on other sites

Fleksibilitet er et ukjent begrep både blant byråkrater og politikere. Nesten alt vi forholder oss til i dette landet skjer med en "fundamentalistisk" holdning. Avvikere (les jordomseilere) passer liksom ikke inn i den politik-byråkratiske tankeverden. Idealet er vel å skape "alle i samme bilde",- da blir liksom alt så mye greiere. Et slags demokratisk likhetsideal kanskje....

 

 

Hilsen

 

Pippi

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...