vovlopentamd Startet 22.Juli.2015 Del på Facebook Startet 22.Juli.2015 Hei alle dieselkyndige, Skulle nå reist på ferie, men får ikke start på dieselmotoren; Volvo Penta MD fra 80-tallet Alt høres normalt ut når jeg vrir om nøkkel og forsøker å starte, men får ikke tenning Noen som har noen tips, råd? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 22.Juli.2015 Del på Facebook Svart 22.Juli.2015 MD står for Marine Diesel, det sier lite om hvilken motor du har....Drar den rundt på starteren og ikke tenner så mangler den diesel frem til dysene. Kommentar fra moderator: Tittel er redigert Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 22.Juli.2015 Del på Facebook Svart 22.Juli.2015 Prøv å lufte dieselsystemet. Drar starter fort nok rundt? Prøv å rengjøre batteripolklemmene og kontaktpunktet på starterkabelen. Sitér dette innlegget Link to post
vovlopentamd Svart 22.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2015 Hei, Takk for tips alle sammen :-) ; Motoren er en MD17 (tror jeg), 28 hk - starteren drar tilsynelatende normalt rundt og jeg har pusset på poler og kabler - vet ikke om den får diesel - har ikke luftet, det bør jeg forsøke Bør jeg pusses tennpluggene også tro? Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 22.Juli.2015 Del på Facebook Svart 22.Juli.2015 Du har ikke tennplugger på en dieselmotor. Les i instruksjonsboka om hvordan du lufter motoren. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
vovlopentamd Svart 22.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2015 jajaja, lærer underveis her jeg da Starter med lufting jeg :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.