Jump to content

Strandfjord skjærgårdsjeep


Janoho

Recommended Posts

Hei,

 

noen som har en strandfjord 430 eller vet om noen bilder innvendig.

Skulle gjerne sett hvordan ting var plassert, stuerom, rom for bensintank osv...

Disse er vel produsert i Grimstad, er det grei finish og er ellers båten praktisk, noen som vet ?

Får man kjøpt vindskjerm til styrekonsoll ?

 

 

Man kan jo få en ny slik med Tohatsu 25(30) hk lang stamme med elektrisk start for ca. 57.000

Det må jo være et bra alternativ til en 4-6 år gammel yanmarin 4300 eller tilsvarende askeladden ?

 

JOH

Link to post
Share on other sites

Har en kompis som har en slik båt. Kan dessverre ikke hjelpe med bilder, men kan prøve å gi en beskrivelse:

 

Forut er det støpt en "u-sofa" der det neppe er beinplass til flere enn to. Styrekonsollen er helt i borde på styrbord side, denne har et sete i front også. Akter er luka til tankrommet støpt som en toseters "sofa" med lav rygg, slik at hele sofaen løftes når du åpner rommet. Akkurat dette er etter min mening en dårlig løsning, da den ikke er drenert og det samles vann når det regner. Selvlensingen er av aller enkleste sort; vannet renner ut over dørken i tankrommet. Det som måtte ligge her, blir altså vått. Ellers kom det rustvann fra pakningen rundt nevnte rom, slik at denne pakningen måtte byttes etter en sesong. Måten fenderlisten er festet på virker heller ikke helt betryggende.

Jeg sier ikke at det er en dårlig båt, men det er et billigprodukt, og bærer til en viss grad preg av det. På plussiden kan jeg legge til at den er pen, og at sjøegenskapene virker brukbare. Båten jeg snakker om har 40 hk på hekken, da går den 33 GPS-knop.

Redigert av Cand. noe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei,

 

ja, man får vel som regel det man betaler for..

Hvordan virker båten i skroget da, er det tjukt og solid, finish på gelcoat osv.. ?

Selvlensingen virker ikke helt smart, det stuerommet brukes jo gjerne til tank, dregg, tauverk osv...

 

JOH

Link to post
Share on other sites

Tjukkelsen på skroget kan jeg ikke si noe om. Det er litt knirk under gange, men har ikke mange tilsvarende båter å sammenlikne med. Knirkingen tror jeg kommer helst fra styrekonsollen, som jeg synes virker kanskje litt spinkel.

Finishen på gelcoaten ser bra ut.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Har lastet opp noen bilder av båten, men fikk kun lov til å laste opp veldig små bilder, men hvis du sender meg en mail på anders@abono.no skal jeg sende deg bildene i større størrelse. Den har ett rom under rattkonsolen og et større rom under setene bak i båten. Man får kjøpt vindskjerm til styrekonsollen.

 

Strandfjord har dobbeltbunn og er selvlensende.

 

De er lette, men stødige båter som ligger fint i vannet og kommer seg raskt i plan.

 

Strandfjord er norsk produserte båter, og har vært i produksjon i over 15 år.

 

Båtene har tidligere hadt utsalgsted på sørlandet, hvor de er meget populære. Spesielt i Kristiansand, Lillesand, Grimstad og Aredal området.

 

Strandfjord blir nå også solgt i Oslo området.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...