Jump to content

RIB, 30-45 knop, maks 150k, 15-19 fot, forslag? Zodiac PRO 9?

Mattiwb

Recommended Posts

Hei!
Familien har akkuratt bestemt seg for å kjøpe en ny båt bilde

Men jeg er selv en nybegynner i dette og hadde satt stor pris på hjelp! hva vet jeg? Kanskje rib ikke er tingen for oss.

Vi er en familie på 4, aldri hatt en båt med mere enn 4hk bilde

størrelse ca 15-19fot (Plass til minst 5)
Pris: 50 000-150 000

Så lenge båten er i god stand så foretrekkes brukt båt :)

Takk på forhånd!

Jeg ville valgt størst mulig da det er en del forskjell fra 16 til 19 fot(jeg har hatt begge deler;))

Med den farten du vil ha er nok en rib et greit alternativ.. Husk å kjøp stor nok motor til vannsport. De med litt liten motor har ofte en veldig lav pris, men det er ikke uten grunn..

Med to unger(hvor gamle?) ville jeg kanskje vurdert en godt motorisert hardtop-båt.. Jeg vokste opp med det og det er veldig greit når regnet kommer eller ungene er litt kalde..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Jeg gikk fra liten hardtopbåt/Bella 560 til rib/Capelli 470 som hyttebåt og er storfornøyd. Riben er mer praktisk å komme om bord i siden vi ikke kan gå på utriggerne. To voksne og 3 barn er ikke noen problem når det gjelder plass og jeg synes det er mye enklere å fiske fra åpen båt - ikke noe problem å unngå krok i pontongene. Den største positive overraskelsen er hvor mye mer stabil riben er i sjøen enn Bellaen, selv om vi hadde trimflaps på sistnevnte. 

Hei, har zodiac pro 500 2012 modell, kjøpt for rundt 150k med henger.

Må si det er en veldig kjekk og morsom båt som går bra med evinrude 50 hk etec.

Det er en sprek motor så vannsport eller mange i båten går fint.

Ulempen med rib er plassen innvendig, den er vesentlig mindre, fordelen er veldig god stabilitet og båten føles trygg selv med litt ruskevær.

Zodiac kan byttes tuber på enkelt, er festet med et skinnesystem. Capelli er også bra saker, eneste jeg syns at capelli 530 som jeg var i hadde veldig lav fribord, dvs at gulvet lå høyt oppe på pontongene.

Annet merke er valiant. Kan være verd å se på

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...