Ole Smed Startet 25.Juli.2015 Del på Facebook Startet 25.Juli.2015 Vi har nå montert ekkoloddet vårt på båten, det vi sliter litt med er å finne de optimale innstillingene til å se fisk. Det jeg trenger hjelp til er å finne de mest optimale sensorinnstillingene til saltvannsfiske på maks 50-60m dyp. Jeg legger til bilde med de innstillingene som er mulige å endre. Sitér dette innlegget Link to post
Ole Smed Svart 25.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2015 Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 25.Juli.2015 Del på Facebook Svart 25.Juli.2015 Dragonfly har veldig gode auto-funksjoner, bruk de. (Men oppdater softwaren hvis du ikke har gjort det allerede.) Du må gjerne endre på dybdevisningen for å se bunnlinjen bedre, men følsomheten liker den ikke at du justerer på det blir bare mer støy. Dette ekkoloddet er ikke egnet for å se fisk med sikkerhet særlig dypere enn 40 meter, sannsynligvis på grunn av for dårlig ekkoloddgiver. Dessverre er ikke Dragonfly kompatibel med bedre ekkoloddgivere heller. Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Ole Smed Svart 27.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2015 Takk for svar, vi er ikke akkurat seriøse fiskere, så sjeldent vi går under 40 meter når vi fisker uansett. Men vi sliter med å i det hele tatt å kunne se fisk på ekkoloddet. Den er splitter ny så vi har ikke rukket å oppdatere softwaren på den, men det skal vi gjøre. Er det årsaken til at vi ikke får opp noe? Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 27.Juli.2015 Del på Facebook Svart 27.Juli.2015 Har den samme (dvs. 4 Pro), og det ser ut til å fungere greit. Er enig at alt på "auto" passer best. Viktig at transducer er plassert korrekt. Har forøvrig akkurat tatt min opp, for stoffe den pgs. groing. Kan jo være det ikke er så mye fisk i nærheten :-) Sitér dette innlegget Link to post
Ole Smed Svart 27.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2015 Det er jo saltvann, vi veit hvor det pleier å stå fisk, og når vi kommer til disse områdene så ser vi ingenting... Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 27.Juli.2015 Del på Facebook Svart 27.Juli.2015 Har samme og kjører alt på auto. Og joda det ser så absolutt fisk. Ser jo også egen sluk på loddet når eg kasta ut så det fungerer det. Så om du har montert svingeren rett og holder lav fart og ikkje ser noe på loddet så er der ikkje noe ;) Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 28.Juli.2015 Del på Facebook Svart 28.Juli.2015 Har du noen bilder av hvordan du har montert ekkoloddgiveren? Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.