jonjak78 Startet 26.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2015 Hei, Tenkte å gå løs på det elektiske anlegget i min nyanskaffede båt, og lurer i den forbindelse på hva "dingsen" på bildet er, og hvilken funksjon den har: Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 26.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2015 Sikringsholder? Kan du skru opp skruen på lokket og se inni? Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 26.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2015 (redigert) sikringsholder med 4 sikringer, hvorav den nederste har vore jæ..... varm den har slike sikringer: Bildet er tyvet hos Biltema Magne Redigert 26.Juli.2015 av Dinamo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kyst1 Svart 26.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2015 Enig med Dinamo :-) Sitér dette innlegget Gjør som folk flest - BRUK VEST ! Link to post
Lars H. Svart 26.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2015 Og slike porselensikringer er de dårligste sikringene som finnes. De irrer og gir dårlig kontakt før du får snudd deg! Bytt de ut med flatsikringer. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 26.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2015 Bytt til noe slikt: https://www.maritim.no/bep-sikringspanel-6-sikringer#.VbVfXUanFqM Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Kyst1 Svart 27.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2015 Den boksen popeye linker til er super. Har en sånn selv, og en gang fikk jeg tak i ett lass med flatsikringer som aktiverer en lysdiode når de går. Da snakker man ryddig og enkelt. :-) Sitér dette innlegget Gjør som folk flest - BRUK VEST ! Link to post
Dinamo Svart 27.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2015 Spørsmålet kan ogso vera om ein skal skifta ein dårlig sikringsboks, eller litt meir fornying av det elektriske. Slik som bildet ser ut, kan spørsmålet vera på sin plass, og i so fall ville eg heller valgt ein sikringsboks med minusskinne: https://www.maritim.no/sikringsholder-inkl-minus-skinne-12-sikringer#.VbY77_nxLhc Denne har meir rikelig med sikringer, og den har plass til reservesikringer. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.