Poopadoop Startet 27.Juli.2015 Del på Facebook Startet 27.Juli.2015 (redigert) Hei Har en Ctek M300 25A 8 trinns lader i båten, og la merke til at forsterkeren skrudde seg av. Sjekket ladespenningen og den er på hele 16.4v! Den skal jo ifølge manualen være på 14.4v med mindre den er stilt inn på "recond", og da skal spenningen være maks 15.8V står det. Jeg har prøvd å sette på normal, nattemodus og recond men uansett hvilken modus så lader den med 16.4V, når jeg skrur laderen av og på starter den på 14.4v og klatrer sakte opp med 0.1v hvert 5. sekund cirka... det er jo ikke meningen? Hatt laderen i kun 2 uker og funket greit hittil.. batteri er på 110Ah men har stor lader pga mye forbruki anlegg. Den skal ikke lade med 16v på noen av trinnene heller... Noen som kan være til hjelp? Redigert 27.Juli.2015 av Poopadoop (see edit history) Sitér dette innlegget Finnmaster 68DC m/ Yamaha F225 & 400W konstant stereoanlegg/forsterker worklog Link to post
Lars H. Svart 27.Juli.2015 Del på Facebook Svart 27.Juli.2015 Det er vel ikke noe annet enn å reklamere på laderen der du kjøpte den? Jeg ville ikke nølt med det. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Eureka Svart 27.Juli.2015 Del på Facebook Svart 27.Juli.2015 Er det ikke en temp sensor ved ene polskoen på ladekabelene? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.Juli.2015 Del på Facebook Svart 27.Juli.2015 Temperatursensoren skal øke spenningen ved temperaturer under +25oC. Men 16volt? Det må være på sydpolen! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
arkmarin Svart 27.Juli.2015 Del på Facebook Svart 27.Juli.2015 Jeg har samme type lader og er meget fornøyd med den. Har aldri opplevd slike høye spenninger. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Poopadoop Svart 27.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2015 (redigert) Det virker som om laderen står fast på "recondition", selv om lyset står på NORM eller NIGHT. I night skal viften skrus av, men den forsetter i samme takt/bråk og 16.6V... får ta den med tilbake ja. Ved endring fra 25 grader skal spenning økes/minskes med tempsensor, er ca 20 grader ute, kansje 15 der batteriet står. "T" lyser også som vil si det er forandring i spenning grunnet temperaturavikning. Redigert 27.Juli.2015 av Poopadoop (see edit history) Sitér dette innlegget Finnmaster 68DC m/ Yamaha F225 & 400W konstant stereoanlegg/forsterker worklog Link to post
Poopadoop Svart 27.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2015 (redigert) Dobbelpost Redigert 27.Juli.2015 av Poopadoop (see edit history) Sitér dette innlegget Finnmaster 68DC m/ Yamaha F225 & 400W konstant stereoanlegg/forsterker worklog Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.