Jump to content

Alo Mikkel 26 med knekt alu. mast

Lillerovde

Recommended Posts

Hei! 

Har tenkt å kjøpe min første seilbåt. Tenkte en liten en til å lære seg å seile i, som alikevel var stor nokk til å kunne ta seg helgatur. 

Jeg har funnet en Alo Mikkel 26 som har hatt brukket mast som er sveiset. 
Har søkt litt på mange forskjellige forum, men får ingen skikkelige svar på om man bør sveise master. Noen mener det går fint, menst andre mener at det ikke holder i det hele tatt. 

Er det noen som kan gi meg et svar på om det er bare å styre unna å finne en annen båt? Eventuellt priser på nye master til en slik båt?

Var borti noe liknende for noen år siden. Da var det noen som påsto at det fantes måter å skjøte masten. Men å sveise, det høres ikke særlig ut. Husk at det kan bli store belastninger på riggen. Mitt råd er sjekk hva en ny mast koster og hva det koster å få noen til å trimme den (regner med at du er nybegynner). Deretter kan du begynne å forhandle pris. Lykke til.

Er det noen som kan gi meg et svar på om det er bare å styre unna å finne en annen båt? Eventuellt priser på nye master til en slik båt?

Dette er jo en ikke uvanlig båt så det bør gå an å finne en med ok rigg isteden. Det som er sikkert er i hvertfall at ingen her kan si deg noe særlig substansielt om hvor solid denne reparasjonen er gjort. Det må du få sjekket på et rigg-verksted. Hvis du ikke har muligheten til det må du nok rett og slett se deg om etter noe annet, eller bytte rigg. Du kan ikke seile rundt med en sveisa mast når du ikke aner om den er solid. Utifra det lille jeg vet om slikt anbefaler sjelden fabrikantene reparasjon av mast i det heletatt, mens det i noen tilfeller likevel kan bli "bra nok", og billigere enn ny, når jobben gjøres av et kompetent riggverksted.

Dette kan eg sei litt om

Grunna ein kjedelig båtvelt på land der Fattern var uskuldig, endte han opp med ei knekt mast, opna seg ovver ca 30cm som ein sardin boks.... Det var veldig brei semje om at den var bere å kassere.

Det heile endte i eit forsikingsoppgjer sjølvsagt & ein komplett my rigg kosta for opp mot 100K for ein båt av omlag din størrelse. Fatter kjøpte "vraket" & lot meg ta jobben. Båten var ikkje heilt ny så noko hjelp frå produsent (fransk) var det berre å skyte ei kvit pil etter

Eg endte etter MYKJE styr opp med å få kjøpt ein ny aluprofil hjå Southern Cross på Høvik. Laga meg ein jigg på bilhengaren & kjørte frå Vestlandet til Oslo for å hente 10m alu. Vi måtte kjøpe ei full lengde så vi skar på overmål før eg lasta. Vel heime gjekk eg igong & bygde ei ny mast der eg flytta over bit for bit. Fornya det som var slitt eller måtte endres.

Det tok si tid men no er vi åtende der vi var før ulukka. Båten segler som aldrig før & det er ingen endring å sjå på ny kontra gammal rigg.

Ny aluprofil er marginalt større enn den gamle.

Hjelpa eg fekk i Norge var det berre å sjå vekk frå. Southern Cross var flinke dei (få) gangane eg fekk dei på tråden. Hadde nokre forsøk i DK & Sverige, men det var leveringstider & prisar av ein annan verden.

Sjølv eg er ikkje seglar men heller motormann. Eg hadde llite riggteknisk kunnskap men er teknisk praktisk anlagt. 

Det går å bygge ein ny rigg med litt godvilje & stå-på humør.

Rekner med du sikta til meg

Ny mastprofil som vart kjøpt var (etter hugs) på 15 meter, eg skar den ned til omlag 10 då eg lasta den opp på hengar. Tok med meg resten av profilen etter litt debatt....

Eg handla ny mastefot, ny mastetopp & nye salingshorn (profil&innfestning), ny fallinnføring (Fall inn i ny masteprofil) & ein god del anna småtjafs

Poenget var å bygge ein ny rigg som kunne ta den gamle garderoben (vesentlig fornya rett før ulukka)

Derfor vart alt anna flytta over. Nye stag vart handla på FastlandsEuropa grunna HEILT anna pris. 1/3 av norsk..... :worry::rolleyes:

I kontantutlegg med rubb&stubb estimerer eg jobben til kr 20K i innkjøp. Då er det med ny elektro & VHF, alle kablar trekt i 2 separate trekkrør inni masta.

Fysiske mål på den nye masta er større enn den gmle, men eg sentrerte ny&gammal mast for å få ting "likt". Vart ein del diskusjon rundt vinkling av saling, men føler vi kon sterkt ut her. Som sagt, i heimlig steinrøys fekk eg so godt som INGEN hjelp, sjølv ikkje når eg ville handle smådeler... :clap::thumbsdown:

Detaljer rundt forsikringsoppgjer akter eg ikje å publisere her. Du kan i sin ytterste konsekvens sende meg ein IM, merk at ut over rigg var det skade på maskineri & skrog. Eit "komplisert" reknestygge overall.

EG tviler ikkje ein dag på at ein kompetent, serifiserte alu sveisar vil KUNNE reparere den splitta masta. Vi har dei i nærmaste familie & som han eine sa; Vil du segle rundt med ein uvissheit om at riggen KANSKJE har ein svakheit i seg? Ein riggar (firma) som reparerer ei mast ved sveis vil også måtte stå inne for reparasjonen ihht kjøpslov etc etc, & der skjære det seg. Prisen for ein ny profil er so (relativt) låg at det er økonomisk hensiktsmessig å handle ny profil sjølv om prisen på berre profilen utgjorde i vårt tilfelle knapt 60% av kosten ved riggreparasjon. Eigeninnstasen & transport treng vi ikkje rekne på & er irrelevant i vårt tilfelle :wink: 

Forøvrig vart det på det aktuelle tidspunktet INGEN riggar til sals i det norske markedet som vi kunne finne. Andre er kanskje heldigare?

Nå seiler jeg rundt med 2.5 m. sveis i toppen av masta uten at jeg mister nattesøvnen av den grunn.

Men. En råmast kan da ikke være noe stor utgift? Det er jo bare et ekstrudert rør til den båten uten noen taper eller annet.

Benns har jo slikt i bøtter og spann.

Skal du først til å bytte, så bytt ut mastefisken med en regulerbar en. Jeg hadde rigg fra John Mast på min og den hadde det. De andre med With rigg hadde ikke. Det tillot meg å flytte masta ca. 10 cm. forover og det ga perfekt balanse i båten.

Den skal også ha litt forlig trim. 

Det er en ordentlig havseiler den båten. Den tåler det meste.

Som sagt; EG hadde nok for egen rekning tatt sjansen på å sveise ei mast til meg sjølv etter alle kunstens regler med røntgen, brinelltest osv

Her var det Fatterns båt & han ville ikkje det. Dessutan var masta både kvesta & splitta på langs. Eksepsjonell skade sa dei som dreiv med slikt.

Var forøvrig ein Z-Spars originalt.

Har du konkret pris på masteprofil Mulligan, spytt ut. Vi sleit stygt med å skaffe.

Mstefisk er korrekt fagterminologi på eit av smådelane vi skifta, kom ikkje på den igår aften

Nei, jeg har ingen pris. Det oppgis på forespørsel.

Alo-Mikkel 26 har jo en enkel og ukomplisert rigg, så den store kostnaden kan det ikke være hvis man velger å kjøpe masteemne og bygge selv.

Det var i sin tid klassebåt, så alle riggere vet hvordan den ser ut.

Jeg har klassetegninger, men de ligger hjemme.

Benns fører Swedespar, Selden og Sparcraft (Isomat) så det er litt å velge i.

Viking Yachting har alt til Selden.

Hovedårsaken til mastehavari på AM 26 er enten at riggen ikke er satt hardt nok, eller at mastestøtta komprimerer.

Jeg bytta det originale aluminiumsrøret til samme dimensjon syrefast.

Vi forhørte oss også litt i Sverige & Danmark etter rigg til Fadern. 3-4 Månaders leveringstid...

I bunn&grunn ville ALLE absolutt helst selge komplette riggar. Forståelig frå deira ståstad, uaktuelt for oss.

Det nevnte firmaet i Oslo var dei einaste som både hadde & ville levere (selge) masteprofil.

Du skriv "stor kostnad" & det vert jo relativt. Dei telefonane eg førte før vi handla indikerte på at vi endte på ei særs gunstig løysing jamnført med det andre ysnka å selge.

Eg deler mi erfaring her avdi eg trur det vi gjorde & betalte kan vere relevant for TS, vår rigg var heller ikkje über-komplisert osv. Riggane er ikkje graverande ulike heller.

Vet ikke om denne riggen kan passe: http://finn.no/61663124

Takk for alle svar eg har fått. 

Denne masta har tidligare våre på same type båt. So det var ein fulltreffar. 

Satsar på å plukke den opp på seilaset heim dersom det blir kjøp :)

Ellers so hadde den gamle masta vårte sveisa av sertifisert sveiser som visstnokk skal vite kva han styrer med. 

Kan legge ut eit bilde av sveisen dersom noken har interesse av det 

Liten oppdatering. 

Informerte selger om at eg ville ha båten, men har ikkje hørt frå han etter det. 
So man kan trygt sei at det ikkje er tema lenger. 
Det viste seg til at den masta som låg ute på finn.no også hadde sprekker i seg. 

Godt spørsmål Nero, eg trudde vel berre at man måtte regne med forskjelligt i den prisklassa. Men ser no i ettertid at det går an å få båter som er i grei stand også. 

har våre i kontakt med ein som skal selge ein Arabesque 30. 
Broren min stussa i at den var veldig lav, men selger meinar på at båten er trygg og fin. 

Er det nokon som har erfaringar om denne typen? :)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...