niasjan Startet 28.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2015 Har en Jeanneau SO 42DS som jeg vurderer å montere baugspyd på, men er usikker på hvilke anker som kan benyttes. Har sett på en pb 120 som kan ta anker på 20 kg og har feste for Code 0 seil. Synes det er vanskelig å se for seg hvordan ankeret vi oppføre seg ved heving og senking. Håper noen på forumet har noen tips før jeg gjør innkjøp. Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 29.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2015 Jeg har montert baugspyd på min og har et 20kg brucekopi anker hengende gjennom baugspydet. Funker helt greit for min del. Det rister litt i spydet ved heving og senking men ikke noe å bry seg om for min del. Har ikke angret et sekund på baugspydet med tilhørende teleskopstige montert på undersiden. Kjørte første sesong uten og det var helt pyton, håpløst å komme seg i land og ombord uten. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
niasjan Svart 30.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 Hei Xint. Vet du om det er baugspyd av typen PB120 du har. Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 31.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2015 Ja, men jeg har kopien til halv pris, ikke fra båtsystem :-) -XLNT Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
kjeros Svart 31.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2015 Har du sjekket med f.eks Heitmann om de har noen tips? Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.