Heincken Startet 28.Juli.2015 Del på Facebook Startet 28.Juli.2015 Når jeg skal tappe vannet ut av glasset fra diesel, må motoren være igang eller er ikke dette noe problem å gjøre uten at det er trykk på? Sitér dette innlegget Mvh. B. Heiko Heincken Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.Juli.2015 Del på Facebook Svart 28.Juli.2015 Spørs hvor du har utskiller plassert. Er den plassert lavere en dieseltank, og før fødepumpe så vil du få drenert. Ligger den etter fødepumpe så må du sansynligvis pumpe manuelt. Eg trur ikkje det er lurt å starte motor med mindre filter er etter føde / matepumpe. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Heincken Svart 29.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2015 Hei Sæbø Denne utskilleren sitter høyere enn dieseltanken ja og sitter som aller første del etter tanken. Etter denne går dieselen inn i et dieselfilter så ned til fødepumpen og inn mot dysene. Heiko ----------------------------------------- Spørs hvor du har utskiller plassert. Er den plassert lavere en dieseltank, og før fødepumpe så vil du få drenert. Ligger den etter fødepumpe så må du sansynligvis pumpe manuelt. Eg trur ikkje det er lurt å starte motor med mindre filter er etter føde / matepumpe. Yanmar 6LYA-STP 340hk Bostedskommune: Hordaland, Stord Båtfabrikat/modell: Osvik 34 Navn: Albatross Båttype: M Lengde: 31-35 Materiale: Al Kallesignal: LK3129 MMSI: 258120580 Sitat av/på Sitér dette innlegget Mvh. B. Heiko Heincken Link to post
Knude Svart 29.Juli.2015 Del på Facebook Svart 29.Juli.2015 Hei ! Om dette er originalt montert fra en båtfabrikk så er alltid grovfilter med vann utskiller montert før fødepumpe. Da er det bare å løsne tappeskruen så vil det dryppe ut den nederste klunken i filteret. Det er den som er viktig å få ut. Ikke mer enn en halv kaffe kopp. Om den dieselen ser grei ut er det tilstrekkelig ! Aldri åpne tappeventil på vann utskiller mens motor går. Katastrofe !!!! Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Storskarv Svart 29.Juli.2015 Del på Facebook Svart 29.Juli.2015 Drener aldri med motor i gang er mitt tips. Jeg har tanken så lavt i min båt at jeg må lufte på motoren etter at jeg har drenert. Idiotisk patent men det funker.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.