bjorngb Startet 29.Juli.2015 Del på Facebook Startet 29.Juli.2015 Har en D4 som måtte bytte brennkammer og temperatursensom (?). Etter denne kom tilbake kommer det eksoslukt inn i båten ved oppstart og avstenging. Dette slangeopplegg er det samme som før, så jeg tenker at dette kan være noe med selve brenneren. Noen som har innspill? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 29.Juli.2015 Del på Facebook Svart 29.Juli.2015 Kan også være at det ikke har blitt helt tett når eksosslangen ble montert igjen. Har opplevd dette selv, og det gav tilsvarende symtomer som du beskriver. Prøv å lyse med en lykt på varmeren/eksosslangen mens den starter opp for å se etter eksoslekkasje. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Bitteliten Svart 29.Juli.2015 Del på Facebook Svart 29.Juli.2015 Jeg tror mer at pakningen mellom brennkammer og vifte ikke er helt tett. Jeg hadde dette symptomet på D5 Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 29.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2015 Burde nevnt det, men har lyst med lykt ved eksosslange uten å se eksos. Dersom det er en pakking mellom brennkammer og vifte, kan dette være problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Juli.2015 Del på Facebook Svart 29.Juli.2015 Her har du varmeren delt opp i atomer : http://www.seatronic.no/pdf/eber/Airtronic_D2_D4.pdf se side 35 "Vid montering av brännkammaren skall alltid tätningen bytas. Tätning medföljer reservdelen." Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 3.August.2015 Del på Facebook Svart 3.August.2015 En defekt pakning på brennkammer forårsaker ikke eksos ut i varmluft. Det er pakning og tetninger mellom viftemotor og varmeveksler som sammen med overtrykket fra forbrenningsluftviften holder forbrenningsgasser på plass inne i varmeren. Årsaken ligger nok på andre steder. Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 3.August.2015 Del på Facebook Svart 3.August.2015 Byttet ut en ardic varmer i en 13 år gammel båt med Eber. Jeg måtte også bytte eksos slange etterpå fordi slangen(stål) hadde blitt sprø langs falsen. Denne åpnet seg når slangen ble bøyd/jobbet med. Når varmeren tar luft fra samme rommet som denne er installert kan det komme eksos inn i kupè. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.