Jump to content

Få rent plexiglass? Sunwin 14

Benjamin98

Recommended Posts

Har litt problemer for å få rent vindskjermen på båten min. Har prøvd polering,autosol,plast polering + masse andre greier. Noen som har noe tips? Er ikke så gøy å kjøre med hode ut av kalesjen når det bøtter ned ? vet ikke helt ossen "plast" det er men går ann å bøye. Legger ved noen bilder

Man kan se helt greit inn men ser veldig dårlig ut.

bilde

bilde

bilde

Vindskjermen på min Sunwin ga jeg opp når jeg pusset opp båten i 2005 så jeg byttet "glasset" i aluminiumsprofilene. Jeg skrudde hele vindskjermen av fra båten, borret opp alle popnaglene som festet det gamle "glasset" (plexiglasset) til aluminimumsprofilene. Jeg kjøpte en passende stor bit Lexan og bøyde ut og la det gamle glasset som mal oppå Lexanen (beskyttelsesfilmen/plasten var da selvsagt fortsatt på det nye "glasset") og markerte langs kanten med tusj før jeg forsiktig saget til det nye "glasset". Borret hull til popnaglene i Lexanen med denne på plass i aluminiumsprofilene og festet det nye glasset/Lexanen igjen med popnagler før jeg skrudde vindskjermen på båten.

Lexan kan du bøye til uten å varme opp og jeg betalte den gang for 10 år siden bare 700 kr for Lexanen.

Vindskjermen på min Sunwin ga jeg opp når jeg pusset opp båten i 2005 så jeg byttet "glasset" i aluminiumsprofilene. Jeg skrudde hele vindskjermen av fra båten, borret opp alle popnaglene som festet det gamle "glasset" (plexiglasset) til aluminimumsprofilene. Jeg kjøpte en passende stor bit Lexan og bøyde ut og la det gamle glasset som mal oppå Lexanen (beskyttelsesfilmen/plasten var da selvsagt fortsatt på det nye "glasset") og markerte langs kanten med tusj før jeg forsiktig saget til det nye "glasset". Borret hull til popnaglene i Lexanen med denne på plass i aluminiumsprofilene og festet det nye glasset/Lexanen igjen med popnagler før jeg skrudde vindskjermen på båten.

Lexan kan du bøye til uten å varme opp og jeg betalte den gang for 10 år siden bare 700 kr for Lexanen.

Hei,tenkt litt på det men har hørt dette koster mye nå. Men skal lete litt rundt

Hei,tenkt litt på det men har hørt dette koster mye nå. Men skal lete litt rundt

Koster mye nå...?

Tja... nå er den nyeste prislisten jeg har fra 2012 og dermed 3 år gammel, men da var det jo ikke dyrt synes jeg. Prisen på UV-bestandig Lexan var da ca 300 til 400 kr per kvadratmeter og Lexan MRX (Hardcoat) var vel 800 kr per kvadratmeter. Men jeg vet ikke (husker ikke) hvor stor plate du må kjøpe for å få inn vindskjermens størrelse innenfor platens kanter. Om plater på drøyt 2 kvadrat (2,05x1,25) er tilstrekkelig eller om du må ha større tør jeg ikke svare på. Det må du vel nesten måle opp.

Koster mye nå...?

Tja... nå er den nyeste prislisten jeg har fra 2012 og dermed 3 år gammel, men da var det jo ikke dyrt synes jeg. Prisen på UV-bestandig Lexan var da ca 300 til 400 kr per kvadratmeter og Lexan MRX (Hardcoat) var vel 800 kr per kvadratmeter. Men jeg vet ikke (husker ikke) hvor stor plate du må kjøpe for å få inn vindskjermens størrelse innenfor platens kanter. Om plater på drøyt 2 kvadrat (2,05x1,25) er tilstrekkelig eller om du må ha større tør jeg ikke svare på. Det må du vel nesten måle opp.

Oja hørt det koster 2000kr kvadraten jeg. Men da er det ikke dyrt!

Da jeg kjøpte Lexan i 2005 kjøpte jeg av et firma her i Trondheim, men jeg husker ikke navnet på firmaet. Jeg husker at jeg kjøpte Gelcoat hos Selfa for å gjøre noen småreparasjoner på selve båten, men ikke firmanavnet på de jeg kjøpte Lexan til vindskjermen hos. Prislisten jeg har fra 2012 er imidlertid fra VINK Norway AS.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...