scand 26hc Startet 30.Juli.2015 Del på Facebook Startet 30.Juli.2015 Har en 40hk mariner ca 2002mod som dabber av når jeg kjører på fullt. Den dauer ikke helt men kan kjøres på lavt turtall. Noen ideer om hva det kan være? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 Høres ut som den ikke får nok bensin. Du kan starte med å sjekke lufting på tank,og at alle bensinslanger\koblinger er hele og tette. Sitér dette innlegget Link to post
scand 26hc Svart 30.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 har sjekket tilførsel, byttet tanken, renset forgasser og skiftet plugg Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 Sjekk slangene inne på motor, om en ligger litt feil kan den få en liten kink, bensinpumpe kan da suger den flat på full gass. Original tank/slange eller biltema? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
scand 26hc Svart 30.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 Skal se på det. Kjøpt tanken i båtbutikk. Ikke original Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 Ja mente også slangene inne på motoren som ivar sier. Hadde akkurat samme problemet med min egen motor,slangen mellom bensinpumpe og filter sugde seg flat ved full gass. Denne slangen hadde sittet der i alle år jeg har hatt motoren og fungert fint,men plutselig iår måtte den byttes ut. Kan også være greit å sjekke slangen inne i tanken, men hvis du har prøvd annen tank som fungerer er det vel greit. Det kan også være greit å sjekke membranen i bensinpumpa,denne må være hel og tett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.