Poopadoop Startet 30.Juli.2015 Del på Facebook Startet 30.Juli.2015 Hei Vi er en guttegjeng på 4-6 stk. som planlegger en fin langtur. Drivstoffbudsjettet hittil på kr5000 gir oss cirka 400nm å kose oss med i en marsjfart på 20-30 knop. Vi kommer selvfølgelig til å kjøre i dorgefart en del og og kose oss og nyte båtlivet. Båten er en ganske sjøsterk 23 foter som vi kjører bølger uten problemer, og alle er båtvante. Vi lurte på om dere har noen anbefalinger til steder vi bør stoppe 1 eller 2 netter. Vi drar fra Tønsberg mot svenskekysten/Strømstad, og ønsker å dra videre derfra evt oppleve noen fine (ut)havner der. Vi håper å kose oss ihvertfall en ukes tid. Takk for svar, vi kommer til å legge ut bilder av vår første ordentlige langtur her og :) Sitér dette innlegget Finnmaster 68DC m/ Yamaha F225 & 400W konstant stereoanlegg/forsterker worklog Link to post
Kyst1 Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 Akerøya, sør for hvalerøyene, syns jeg er ett fint stoppested på veien :-) Sitér dette innlegget Gjør som folk flest - BRUK VEST ! Link to post
Guest Avmønstret# Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 Er en nydelig og stor lagune på innsiden av Koster og Kosterfjorden. Ligger ved Saltø og Tjarnø (noen svenske bokstaver og tegn inni der en plass). Nydelig å ligge på svai midt i der. Mener jeg har sett noen ligge mot fjell inni der og men tror det fort kan bli utsatt for svell. En veldig fin plass om en vil sole seg, ha fred og ro, ligge på stranda og slappe av. Tror ikke jeg hadde giddet i dårlig vær. Lange og fine strender, nydelig utsikt mot havet, stort og åpent så det er stille og fredelig og god plass. Ene holmen inni der er for nudister så det er jo også en mulighet. http://kart.gulesider.no/m/TMsS3 Og så er det Fredagshølet på Hvaler da, fin plass og sikkert litt mer mulighet for festligheter. Har skjønt at det er halvlitere å få i Papperhavn i år (ligger rett ved) så det er jo bra. http://kart.gulesider.no/m/Z652K Engelsviken er, i mine øyne, litt sånn passe, men har restaurant/øl og ikke minst en veldig fin strand om en går over øya og gjennom campingen til Sandbukta. Skjærhalden er veldig trivelig. Mange skjenkesteder og alt en trenger og ikke minst relativt kort vei på beina til Prestesand, som også har en liten restaurant på stranda. Får fulle sydenfølelse når jeg er der i fint vær. Prestesand er en fantastisk fin strand. Nydelig sand, rent og klart vann osv. På andre/din side av fjorden syns jeg jo Hvasser/Krukehavn er idyllisk, også der et par skjenkesteder, butikk og det meste man trenger men sikkert ikke veldig partyfaktor. Veldig trivelig den butikken som er der og god fiskebutikk om dere vil kokkelere litt selv. Også gode muligheter for standliv hvis dere har jolle eller kan ligge på svai rett nord for Krukehavn ved Lilleskagen, evt ved den svære stranda på nordenden av Sandø. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 (redigert) Kjøp øl for 4000,- og kjør ut Vestfjorden, stopp ved steinbrygga på Gåsekalven, drikk øl for 4000,- og kjør tilbake til Tønsberg dagen etter ? Redigert 30.Juli.2015 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 ja eller med ett guttegjeng på 4-6.....gå direkte til Smøgen...... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Poopadoop Svart 30.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 (redigert) Vi er ikke ute etter å ha full party denne turen, det har vi hatt og kommer vi til å ha nok av. Vi tenker koselig og rolig langtur med et par pils, ikke noe mer. Skal vi ha party så trenger vi jo ikke dra fra rølpebyen vår... Skal undersøke førsteposten litt, takk for svar! Redigert 30.Juli.2015 av Poopadoop (see edit history) Sitér dette innlegget Finnmaster 68DC m/ Yamaha F225 & 400W konstant stereoanlegg/forsterker worklog Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.