Jump to content

Ny Hulda? ?

alidal

Recommended Posts

Se der ja! Den skøyta eier en kollega av meg :smiley: Det står en 40 Rubb i denne. I motsetning til de fleste skøyter som har skråstilt skorstein har denne skorsteinen rett opp, uten noen form for beskyttelse mot regn (annet enn en pøs over i periodene hun ikke er i bruk). Har visstnok alltid vært slik, derfor skal pipa ikke forandres :wink: De har hatt litt jobb med denne de siste årene, blant annet skiftet deler av keisingen, en haug med rekkestøtter med rekke, noen bord og litt dekk.

Trivelig båt som de har hatt i familien i mange år. Nå er ungene voksne, så defor blir den dessverre ikke brukt like mye som før. I alle fall ikke like mye som den andre Hulda her på forumet :wink:

Min Hulda blir også brukt alt for lite. Det er så mange andre hensyn som har større prioritet.

Men ellers så hadde ikke en trebåt vært å forakte i og for seg. Dog, når jeg stikker nesen inn i en gammel, innsausa trebåt og kjenner blandingen av råttent bunnvann, oljeskvalp, mugg, råttent treverk, septik og diesel, så foretrekker jeg den jeg har nå. Jeg har en kompis i Strömstad som kjøpte en rimelig skøyte bygget i 1956. Og det er ikke innmari lenge siden. Jeg var 10 år gammel da den båten var ny. Men som jeg sier til kompisen "du kan ikke ta med deg familien og overnatte i denne båten". Han er enig i det. Hva som fasinerer kompisen er den nyoverhalte tendkulemotoren som sitter i. Jeg synes låten er fin. Men når han gir gass, virker det som om styrhuset skal ramle på vannet. Da er det bedre med V-8'ern i Hulda.

Så jeg kommer nok fortsatt til å slite med min Hulda i overskuelig fremtid.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...