Jump to content

Sims 14fot info? Forsterkning av akterspeil?


xlolx

Recommended Posts

heisann.. har en sims 14 fot båt som er påbegynt oppussing på! :clap: 

han jeg kjøpte den av hevder det er en "super V" utgave. men har en nabo som hadde en sims Super V 17 fot. å han hevder att det ikke er en "super v" utgave.

TANKE / SPØRSMÅL-

 

har en 45 hk 87 mod mercury på nå. og båten gjør 31 knop med meg i..   men kunne tenke meg noe mer. som fortalt hadde naboen en lik båt utgave :) men han hadde 90 hk på den. å han måtte forsterke akterspeilet med 15mm for att det skulle tåle motoren. så spørsmålet mitt er vell hvor mye må jeg forsterke for att båten min evt. skal kunne tåle 90hk? har ikke erfaring med forsterkning av akterspeil så om noen kunne kommet med inspill hadde det vært greit MED STOR  :thumbsup: "tomelopp"

 

holder på og forsterke båten under nå med glassfiber. på grun av att jeg hadde dårli med båtplass noen år så den lå nedi stranda på grus. å har skrapt noen hull. så totalrenovering er påbegynt! interiøret og innvendig skal lages og spikres på nytt! 

 

også om noen har informasjon om denne båttypen og kan forklare skrive litt om forsjellen på vanlig sims og superv. samt hvor mye akterspeile tåler av hk. :)

 

 

HA EN FIN HELG! :drink:  :seeya:

Link to post
Share on other sites

jeg trodde "Super V" var modellbetegnelsen....?    fantes også i 15 fot utgave om jeg ikke husker helt feil.   En jeg kjenner hadde en med Merc 60hk,  husker ikke hva den gjorde av fart (sank pga han fikk en bølge inn bakfra før han fikk kjørt så mye....)  

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...
ivar skrev On 3.8.2015 at 21.34:

jeg trodde "Super V" var modellbetegnelsen....?    fantes også i 15 fot utgave om jeg ikke husker helt feil.   En jeg kjenner hadde en med Merc 60hk,  husker ikke hva den gjorde av fart (sank pga han fikk en bølge inn bakfra før han fikk kjørt så mye....)  

Ein sims super v15 med 60hk ska gå 42knopp

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...