Jump to content

tegninger og mål til innredning av halco 29


bigboss

Recommended Posts

Eller du kan jo prøve å kontakte Fiberplast AS, 5408 Sagvåg (produsent av båttypen).

Tlf. 53401130, e-mail: fiberpla@online.no

Internett: http://www.fiberplast.no

<{POST_SNAPBACK}>

Desse har ingenting med halco26/29 å gjøre.

Holder på å innrede samme type båt. Skal ta noen bilder av hvordan eg har løyst det....

Selv har eg støypt hele innredningen i glassfiber, noe som gjør båten mye lysere å lettere å vedlikeholde...

Har flyttet toalettet fram under dashbord, og hevet salongen slik at eg får stikkøye under. Dessuten skal eg ha en stikkøye bak langs med motorrommet. Dermed har vi faste soveplasser til 4 stk.

Synes dette er ganske bra for å vere 26 fot. halco 26/29 har samme overbygg. På 29 foteren er dekket bak lengre...

Link to post
Share on other sites

Eller du kan jo prøve å kontakte Fiberplast AS, 5408 Sagvåg (produsent av båttypen).

Tlf. 53401130, e-mail: fiberpla@online.no

Internett: http://www.fiberplast.no

<{POST_SNAPBACK}>

Er konkurs..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Dersom du ikke har erfaring med båt, ville jeg ha sjekket andre båter med tilsvarende fasong. Selvbygg er som alt annet, du skaper det du vil og etter dine behov. Dine behov er nok det viktigste kreteriet for hvordan du vil ha båten. Har du et tomt skrog er alt muligt. Gå i tenkeboksen etter å ha sjekket andre løsninger og utform din egen "hytte".

De matrielle og tekniske løsninge du trenger svar på kommer du tilbake til med de med spørsmal på denne siten..............

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

På 29 foteren er dekket bak lengre...

<{POST_SNAPBACK}>

29-foteren er en liten meter lengre. Denne meteren er fordelt med en del på akterdekket og med en del på kabinen. Legg merke til at avstanden fra bakre sidevindu til bakkant av kabinen er noe lenger på 29-foteren enn på 26-foteren.

 

Vi har en ferdig innredet 29-foter, men tegninger det har vi ikke.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Magnar Reigstad har støpt disse båtene i mange år for Halleland og noen for egen levering. Han har helt sikkert tegninger til 29 fot.

 

Båten ble de siste årene laget i to versjoner, offshore og økonomi. Helt i starten med 29 fot ble det benyttet samme overbygg som på 26 fot båten. Akterdekket ble dermed ekstra langt.

 

Lykke til med båten!

 

Her er en link til firmaet Reigstad har nå.

 

http://klosterboat.no/no/index.html

Link to post
Share on other sites

  • 7 år senere...

Supert :))

Kan du sende de til min e-post adresse : xxxxxxx@xxxx.xx

Alt hjelper. Tusen takk skal du ha, så får jeg studere tegningene :))

 

Kommentar fra moderator: Du finner dokumentarkivet på forsiden av forumet, under "Linker og annet nyttig"

 

Epostadressen er anonymisert av moderator, anbefaler alle som ikke er vant med å bruke internettforum å lese gjennom "Etikette".

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...