Ternen32 Startet 1.August.2015 Del på Facebook Startet 1.August.2015 (redigert) Er det den dårlige sommeren som holder folket tilbake tro, tydelig mange som er og titter men ikke mer. Riktignok mange som stiller spørsmål, men som man ikke hører mer fra. Blir nok å beholde skuta ihvertfall frem til våren, så får man fikse opp litt i stedet. :) så får man se om vi fortsetter båt eller velger andre former for ferie da. Hvor mange har besøkt flere ganger? 1 gang 4517 personer 2-5 ganger 1723 personer 6-10 ganger 41 personer Flere enn 10 ganger 5 personer Andre tall Har fått på epost 160 personer Har lagret annonsen 9 personer Forøvrig etter 13 dager. Redigert 1.August.2015 av Ternen32 (see edit history) Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
knuthah Svart 1.August.2015 Del på Facebook Svart 1.August.2015 Hvilken annonse er d snakk om da? Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 1.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2015 Annonsen på båten vår. :) bare imponert over snart 10 000 besøk på 13 dager og såpass få som er ute etter å handle. :) Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Viksund Bravo Svart 1.August.2015 Del på Facebook Svart 1.August.2015 Før hadde vi båtblader. Nå har vi Finn. Sjekker Finn-Båt nesten daglig, men skal ikke handle. Det er sikkert "normalen" hos mange :-) Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Eureka Svart 1.August.2015 Del på Facebook Svart 1.August.2015 Mange drømmer, eller kjeder seg... Tidsfordriv. Så er det jo faktisk slik at båt ikke er det første man kjøper, når arbeidsledigheten er på vei opp og utsiktene ikke er lønnsfest og morro. Men epost-antallet ditt var imponerende høyt. Kanskje mange tror på lavere priser til høsten. Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 1.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2015 Virker slik, til sammenligning hadde vi en 2012 golf ute i 2 mmd tidliger, den hadde totalt 500 besøk. Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Ternen32 Svart 1.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2015 Er sikkert en del som venter på dumping av priser til høsten etter en mindre bra sommer. :) Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
knuthah Svart 1.August.2015 Del på Facebook Svart 1.August.2015 Kanskje prisen er for høy? Er selv i markedet for å kjøpe båt til 1-1,5 mill iløpet av de neste år. Har allerede startet jakten, og blir hoderystende overrasket over enkelte som skal ha 1,5-2 mill for en 20 år gammel 38 fots båt. Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 1.August.2015 Del på Facebook Svart 1.August.2015 Kommer nok mye ann på hva slags type båt. Så i våres og på forsommeren at det var en god del salg på båter i 35-40 fot segmentet. Sitér dette innlegget Link to post
Frese på Svart 1.August.2015 Del på Facebook Svart 1.August.2015 Tja, ser jo at noen typer båter forsvinner kjapt, f.eks. både den modellen jeg har nå og objekter jeg har merket som interessante som "neste båt". Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 1.August.2015 Del på Facebook Svart 1.August.2015 Før hadde vi båtblader. Nå har vi Finn. Sjekker Finn-Båt nesten daglig, men skal ikke handle. Det er sikkert "normalen" hos mange :-) Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 1.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2015 Mulig mange anser prisen som høy, det plager meg ikke så mye, er ikke noe must og selge nå, er ikke så mange 29 fotere med aktercabin ute under 100 000 så føler ikke at det er overpriset. :) Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Mizar Svart 1.August.2015 Del på Facebook Svart 1.August.2015 Det kommer selvsagt veldig an på hva slags båt du selger. Men jeg er også en av de som kikker nesten hver dag. Jeg har fulgt med på mange båter, samtidig som jeg vurderer min egen lyst til å kjøpe. Jeg har holdt på slik i flere år nå, og skal derfor bare nevne at det er uforutsigbare private forhodl som har vært hinder for å slå til. Men det betyr at jeg tror jeg vet litt om båtmarkedet, da. Båter som har vært aktuelle for meg under veis, kan ha ett av to utfall, slik jeg har observert over lang tid: 1. Prisen fremstår (og er) rimelig. Da er båten solgt innen en uke hvis det er en attraktiv båtmodell. 2. Prisen settes ned innen rimelig tid, fordi den opprinnelig var for høy. Med riktig pris blir den solgt hvis det er en attraktiv båt. mend et tar betydelig lengre tid enn om prisen hadde vært riktig første gang. Andre mulige forklaringer: Det er noe galt med båten så ingen vil ha den. Eller den er "sær" og ingen vil ha den. Manglende ståhøyde inne i en seilbåt, er f.eks. en turn-off for de fleste. En annen forklaring kan ofte være at det er noe som ikke stemmer i annonsen, eller den er rett og slett lite opplysende. Da går det alltid tregt med salget. Det er mange båter som er enten for dyre i forhold til hva man kan få av andre modeller, eller den oppleves som lite attraktive i forhold til pris. De ligger og ligger. Ingen kjøper, og prisen rikker seg ikke. Markedet er nådeløst. I sjeldne tilfelelr oppdager noen en båt som har ligget lenge, men selges den ikke i løpet av tre-fire uker, er det enten noe galt med interessen for akkurat den båtmodellen, annonsens utforming/innhold eller med prisen. Jeg ser ofte at en annonse viser lite bilder, eller masse bilder fra sjø og båtliv som sier lite om båten. Noen setter fram fruktfat, andre dekker til et bord før det tas bilder. Det hjelper ikke hvis det er lite i bildet som forteller om båten. Et minimum er gode bilder av: Motor (mange utelater det, da tolker i hvertfall jeg det som at den ikke ser bra ut), batterier/el-opplegg, styreposisjon/dasjbord, toalett og sitteplasser, samt alle soveplasser/kabiner. Et oversiktsbilde av hele båten gjør seg også. Og et bilde av skroget, ror og propeller, mens båten er på land. Hvis alt det jeg har nevnt her er på plass, må du revurdere prisen, eller forsøke deg på et tidspunkt da etterpørselen er større. Det er fortsatt kjøpers marked hele året, men våren er vel fremdeles best hvis du ikke vil sette ned prisen for å få solgt. Men det er sjelden en båt stiger i verdi ved å ligge vinteren over. Da er den ett år eldre. Det kan også være lurt å notere ned navn og telefonnummer på de som har tatt kontakt, og kontakte dem igjen hvis du setter ned prisen. Det går an å spørre interesserte om de ønsker å bli informert hvis du får inn bud, for eksempel. Da virker det som en service overfor kjøper hvis du tar kontakt etter noen uker, i stedet for at du risikere å fremstå som "desperat". En slik telefon kan være det som mangler for at en kjøper skal bestemme seg. Lykke til. Det hadde ikke gjort noe om du la ut link til båten her, når du først ber andre mene noe om hvorfor du ikke får solgt. Derfor er alt jeg sier uten direkte referanse til hva du har for noe på salg Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
R.O Svart 1.August.2015 Del på Facebook Svart 1.August.2015 Attraktive 16-19 fot jeeper til 100-140.000kr har det vært bra omsetning på i sommer, men større båter går nok tregere.. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 1.August.2015 Del på Facebook Svart 1.August.2015 Jeg surfer på finn når jeg er i kjøpsmodus eller drømmer om ny båt. Og da kan det fort bli noen hundre klikk daglig. Bortsett fra linker I trådene "dagens finn" og "gode båtkjøp på nettet" her på BP, tror jeg knapt jeg har åpnet et båtsøk på finn på 2-3 år nå. Ikke i byttemodus med andre ord :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Ternen32 Svart 1.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2015 Nå var det i utgangspunktet ikke fordi jeg lurte på hvorfor den ikke ble solgt, men fordi jeg syntes det var utrolig mange besøk på båten i forhold til hva det var på bil. :), vi måtte gå vekk fra tre da vi fremover ikke får tid til vedlikehold på trebåt og vurderer i stedet camping buss som ferie mulighet, gamlebåten byttet vi vekk, det gikk på 2 dager, vi la bare ut den nye med tanken om den går så gjør vi det, om ikke så beholder vi den. Er ingen krise med plastbåt da den ikke blir ødelagt om man ikke har tid med en gang. Så fort vi får båten hjem vi så kommer vi til å ta ned annonsen og heller gå over båten innvendig og pusse opp alt treverk og ordne litt. Båten ligger under Søring 29 på cabincruiser. Den er nok ikke noe bra lagt ut, men som sagt ikke så opptatt av det. :) Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Mizar Svart 2.August.2015 Del på Facebook Svart 2.August.2015 (redigert) Nå var det i utgangspunktet ikke fordi jeg lurte på hvorfor den ikke ble solgt, men fordi jeg syntes det var utrolig mange besøk på båten i forhold til hva det var på bil. :), vi måtte gå vekk fra tre da vi fremover ikke får tid til vedlikehold på trebåt og vurderer i stedet camping buss som ferie mulighet, gamlebåten byttet vi vekk, det gikk på 2 dager, vi la bare ut den nye med tanken om den går så gjør vi det, om ikke så beholder vi den. Er ingen krise med plastbåt da den ikke blir ødelagt om man ikke har tid med en gang. Så fort vi får båten hjem vi så kommer vi til å ta ned annonsen og heller gå over båten innvendig og pusse opp alt treverk og ordne litt. Båten ligger under Søring 29 på cabincruiser. Den er nok ikke noe bra lagt ut, men som sagt ikke så opptatt av det. :) Jeg har hørt noen som kaller båtmarkedet på Finn for "Markedet for tapte drømmer". Det er nok langt flere som kommer innom båtmarkedet enn bilmarkedet - og bilmarkedet har dessuten 5 ganger så mange tilbud å kilkke på. Jeg har inntrykk av at tilbudssiden i båtmarkedet er i ferd med å krympe - samtidig har deet vel aldri vært så mange <10 år seilbåter >35-40 ft til salgs for relativt gode priser. Dette tror jeg kommer til å fortsette. Det begynte først i Stavanger og er i ferd med å spre seg, etter hvert som mange tar innover seg at oljelandet får halvert sine oljeinntekter eller mer i årene som kommer. Båtmarkedet er liksom på toppen av forbrukshierarkiet, dert er den første feberen som rammer oss når vi som samfunn må se etter andre inntektsmuligheter også, som nyskapende eksportindustri og kanskje gruvedrift, ved siden av fisk. Du spurte ikke omd et heller, men det kan vel nevnes likevel. Når det gjelder din båt som jeg har sett på nå, tror jeg kjøpergruppen (og de som klikker på annonsen) kanskje også tilhører en kategori mennesker som har råd til å betale litt mer for å slippe å kjøpe et prosjekt. uten at jeg har vurdert innsatsmengden på din båt. Tidsklemma finner man jo over alt, også for de som ser etter en rimeligere cabinruiser. Men du kan jo ha mange fine turer med den båten på Norsjø selv også. Redigert 2.August.2015 av Propell1 (see edit history) Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
andersb Svart 2.August.2015 Del på Facebook Svart 2.August.2015 For dyr. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.