KarmaZ Startet 2.August.2015 Del på Facebook Startet 2.August.2015 Jeg kjøpte i fjor en ny Dynamo 12vac/70 amp fra maritim.no, og nå nylig merket jeg at turtelleren dalet fra 2000 omdr. Til 1000. Senere begynte den og lade bortimot 16v, når den får litt turtall, men justerer jeg ned turtallet ligger den på 14v. Og når jeg kjører, går turtelleren kun opp til 1800 omdr. også daler den ned igjen til 1000 omdr Er dynamoen defekt? Sitér dette innlegget Link to post
T&P Svart 2.August.2015 Del på Facebook Svart 2.August.2015 Mest sansylig JA Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 2.August.2015 Del på Facebook Svart 2.August.2015 Det er mye som tyder på defekt regulator og den sitter jo som regel i dynamoen med mindre man bruker en ladac regulator eller liknende. Sitér dette innlegget Link to post
T&P Svart 2.August.2015 Del på Facebook Svart 2.August.2015 Både og Pipe. Sidan også turteljar er ute & suse, tyder mykje på meir enn laderegulatoren. Sjølvsagt er det ulike modellar ute & går. Er dynamo kjøpt gjennom ordinære kanalar, burde dette verte ein garantisak Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 2.August.2015 Del på Facebook Svart 2.August.2015 Iskra? Sitér dette innlegget Link to post
KarmaZ Svart 4.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2015 Ja er nok Iskra.. Har du erfaring med disse? https://www.maritim.no/dynamo-12-vac-70-amp Er da merkelig at den ikke fungerer mer enn 1 år.. Kan sies at jeg slet med at det var vann i kjøl i høst og at det har oppstått kondens, siden motorrom var lukket over tid... Men en dynamo som skal være egnet for maritim miljø bør da vel tåle det?? Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 4.August.2015 Del på Facebook Svart 4.August.2015 Jeg har dårlig erfaring med Iskra 100 A. Sjekket på prof. verksted med måleutstyr og fikk diagnosen "lader alt for dårlig". Hvis du søker etter Iskra her på BP, finner du MYE lesestoff. Sitér dette innlegget Link to post
KarmaZ Svart 7.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2015 OK. Har vært i kontakt med maritim skal sende den i retur. Så skal bli artigt og se hva slags unnskyldning som brukes her.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.