Jump to content

Hva sjekkes ved kjøp av motor?? Mercruiser 260


turbobjørn

Recommended Posts

Jeg skal se på en Mercruiser 260 bensin i morgen(GM V8 350cid.), og lurer på om det er noe spes. jeg bør sjekke??

Motoren skal være overhalt, men den ble ikke satt inn i båten p.g.a at eieren ikke fikk opp oljetrykket på den ene toppen når han kjørte den på starteren før montering(iflg. eier)

Han sier at han har snakket med en som har peiling, og det var visstnok normalt med lite trykk der helt til motoren startet. Noen som vet dette med sikkerhet?

Motoren har ligget i 6 år siden den ble overhalt.

Link to post
Share on other sites

Hadde jeg vært selger, så hadde jeg heller startet den opp og konstatert at alt var OK, alternativt ikke OK, i stedet for å selge den som en motor som "sikkert" er i orden. Høres litt merkelig ut dette. Sørg i alle fall for en vanntett kontrakt slik at selger ikke kan vri seg unna hvis motoren viser seg å være ubrukelig!

 

I den grad dette lar seg gjøre da...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Ja, jeg har fått muntlig garanti på at den er i orden, og skal selvfølgelig ha det skriftlig også, men jeg tenkte om det er en måte å få sjekket dette på, det er uansett om jeg har garnti eller ikke kjedelig å måtte gå tilbake senere for å krangle. Og, det er ikke flust av disse motorene til en normal pris, enkelte folk er jo helt gale når de setter prisen på tingene sine.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...