Jump to content

Bruk av kiler på svaberg - hvordan gjør man det best mulig


Popeye70

Recommended Posts

Du svarer på mitt behov for å ferdast i urørd natur, men svarer ikkje på spørsmålet om å setta opp faste installasjonar på annan manns (private) grunn.

Jeg spurte om det sto noe om at det var greit å ta seg til rette på annen manns grunn, så jo, jeg svarte på det du spurte om :wink: Som jeg skreiv i første posting burde helst slike fortøyningsøyer setter opp av grunneiere, gjerne i regi av Ryfylke Friluftsråd. Så jeg skreiv ikke at det er greit å ta seg til rette, men jeg fortalte bare om en som (sannsynligvis) er lei av å slå i kiler hver gang han skal fortøye og som hadde lyst å gjøre noe med det.

Link to post
Share on other sites

Som jeg skreiv i første posting burde helst slike fortøyningsøyer setter opp av grunneiere, gjerne i regi av Ryfylke Friluftsråd. Så jeg skreiv ikke at det er greit å ta seg til rette, men jeg fortalte bare om en som (sannsynligvis) er lei av å slå i kiler hver gang han skal fortøye og som hadde lyst å gjøre noe med det.

Fint,  då er neppe du ein av dei som vil bidra til å få svaberga i Ryfylke til å sjå ut som ein sveitsarost. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Helt ufattelig at noen gidder å banke [dårlige] kileløsninger når disse fortsatt finnes. Lynraske i bruk og bomsikker løsning. Sprekker finnes jo over alt.

Er det rom for en kile fungerer disse best.

 

De har gått ut av produksjon [pga sirompa båtbrukere] men finnes fortsatt i salg.

 

bilde

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hva skiller disse fra vanlige klatresikringer, som ser identiske ut og koster ca halvparten? (Og selges overalt).

 

De selges i båtutstyrsforretninger, ergo minst 50% påslag i pris. De som er linket til tidligere i tråden ("DMM Alloy") veier mindre og koster mindre i klatrebutikk...

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...