Jump to content

Reparasjon av syrefast rekke


Bitteliten

Recommended Posts

Du kan høre med Rustfri Industrier i Fredrikstad (Sellebakk). De driver kun med rustfritt og tig-sveising, og har muligens rekkerør på lager. Det er båtfolk som driver bedriften, så det går an å snakke med dem. De fleste verksteder som jobber med rustfritt fører ikke den typen rør som brukes til rekker (høyglanspolerte dekorrør i 316L), men jeg har kjøpt rør til mine rekker hos dem, så de har eller kan skaffe.

 

Kanskje du kan legge ut et bilde av hva det dreier seg om?

Link to post
Share on other sites

Ertec har levert rekker til mange av de norskproduserte båtmerkene, bl.a til Viksund. De holder vel til i Vestfold et sted om jeg ikke tar feil.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

De har levert alt av syrefaste rekker etc samt vinduer, vindusprofiler og skyvedør på min båt.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Det er kanskje på sin plass å advare mot at slike små reparasjoner fort blir mye mer tidkrevende enn nyproduksjon, så det kan fort bli litt dyrt selv om det ser ut som en liten jobb. Du får begynne med noen bilder, da er det lettere å ha en formening om hvem som har utstyr og kompetanse til å fikse dette.

Link to post
Share on other sites

Du kan høre med Rustfri Industrier i Fredrikstad (Sellebakk). De driver kun med rustfritt og tig-sveising, og har muligens rekkerør på lager. Det er båtfolk som driver bedriften, så det går an å snakke med dem. De fleste verksteder som jobber med rustfritt fører ikke den typen rør som brukes til rekker (høyglanspolerte dekorrør i 316L), men jeg har kjøpt rør til mine rekker hos dem, så de har eller kan skaffe.

Det stod en artikkel i Båtmagasinet for noen få måneder siden om en kar i Fredrikstad som fikk mye skryt om reparasjoner av syrefast. Han har fikset flere ting i havna hvor jeg har båten i ferien, og gjør veldig bra arbeid.

Han heter Kato Haugen, mobil 41673949, og reiser rundt for å fikse slike ting. Mulig han jobber i selskapet Komodo referete til ovenfor.

Redigert av Sea Ray Man (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for tips.

Jeg sjekker litt der dere har tipset. Jeg sjekker også med Barkåker tynnplateindustri. De lager mye til båt

 

Utfordringen med å bytte rekke er all demontringen tenker jeg - det er vanskelig å komme til på innsiden av skroget ser det ut som på den båten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...